CITROEN i u svom drugom obraćanju štovateljima SUV klase rješenje pronalazi u suradnji s japanskim specijalistom Mitsubishijem, ali sada uz snažniji angažman vlastitih snaga. Provjerena kombinacije japanske mehanike i francuskog dizajna na modelu C4 Aircross odlično funkcionira što smo se mogli uvjeriti testirajući top izvedbu modela.
Neočekivani uspjeh Qashqaija priskrbio se Nissanu nekoliko irnih sezona, no sada nakon konsolidiranja redova u bitku su ubačeni novi a(d)uti. Francuzi su tu posebno jaki, pa nakon 3008-ice na tržište dolazi i kudikamo ozbiljniji C4 Aircross.
Potpuno nova ideja izdiže ovaj model iznad pojma crossovera postavljajući ga kao sukus onog najboljeg što može ponuditi SUV model kompaktnih dimenzija. A to su upečatljiv vizualni dojam povišene konstrukcije, praktičnost MPV-a i dakako vozne osobine konkurentne klasičnom osobnom automobilu.
A tu C4 Aircross otkriva svoje najvažnije adute. Sazidan na osnovi Mitsubishijevog ASX-a u duljinu mjeri 4.340 mm, širok je 1.800 i visok 1.635 mm. Ono što prvo upada u oči je gotovo pa u potpunosti novi dizajn vanjštine. Kudikamo uspješniji od japanskog izvornika jasno pokazuje s koliko žara su Citroenovi kreativci krenuli u posao. Modernog izgleda lišenog nepopularnih uglastih formi C4 Aircross odlično prati kuću filozofiju francuskog branda unoseći u SUV segment dašak ekskluzive DS linija.
Kreativni zanos nažalost nije zadržan u interijeru, pa je kabina većim dijelom zadržala ideju japanske škole. Sterilnost Mitsubishijeve estetike ublažava bogata oprema i poneki detalj poput upravljača s jasno istaknutim logom "double chevrona". Isto tako pošteno je reći kako je kvaliteta izrade doista na visokoj razini, a ergonomija i ponuda prostora neokaljane.
Poneki detalj može zbuniti poput nespretno postavljenog prekidača grijača sjedala ili neobičnog izgleda ručice mjenjača, ali sve u svemu boravak je u ovom vozilu podjednako ugodan za vozača i putnike, sjedili oni sprijeda ili straga. 416 litara prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji zadovoljit će apetite i zahtjevnijih korisnika.
Kada se radi o top izvedbi, odnosno najopremljenijoj od 13 dostupnih verzija modela suvišno je detaljno razglabati o opremljenosti. Sve se očekuje i sve je tu. I točka. Ono što se čini važnim je da svi prateći sustavi odlično funkcioniraju kao potpora ugodi u vožnji, kako za vozača tako i kad su ostali putnici u pitanju. I da, razlika između osnovne i top izvedbe je oko 75.000 kn, a u nju ulazi i 4WD pogon te nemjerljivo potentniji motor. Tek da se zna.
A kad smo kod motora valja reći kako je u testnom modelu iza oznake HDI 150 japanski stroj. Iz 1,8 litre radne zapremine daje 150 KS i 300 Nm, a usuglašen je sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem i prije spomenutim 4WD pogonom. Nema sumnje, ovo je najbolji izbor kod modela, no ne nužno i kada se gleda šira slika modela. Naime, slabiji dizelaš sa 114 KS sasvim će sigurno zadovoljiti apetite većine potencijalnih vlasnika, a pritom je značajno jeftiniji.
No, u konkretnom slučaju SUV-ovski C4 je vrlo upotrebljiv automobil. Drži li ga se u nešto višim okretajima i začuđujuće agilan. Preko 200 km/h maksimalca uz sprint do stotke za ispod 10 sekundi jasno govore kako su u Citroenu pripremili pravu poslasticu za aktivne vozače. Naravno, ovo nije trkač, već ugodno i dinamično vozilo koje se odlično snalazi na otvorenoj cesti, a zahvaljujući kompaktnim gabaritima rado ga se vidi i u urbanoj džungli. Zamjeriti se može tek na nedostatku uglađenosti na koju smo navikli kod euro predstavnika.
No, važnijim se čini kako cjelokupna mehanika odlično funkcionira, a ni usprkos nešto većoj masi potrošnja goriva nije izražena. Testni prosjek od 8,1 l/100 km imao je krajnje vrijednosti od 7,2 l/100 km u krstarenju autocestom do nekih 9,1 l/100 km u isprekidanoj gradskoj vožnji. Na istu itekako utječe i vrijeme, bolje rečeno uvjeti na cesti, pa izbor samo prednjeg pogona uštedi poneki decilitar. Valja reći kako je vozaču na raspolaganju i automatski mod gdje prijenos isporučuje između 50 do maksimalno 98% momenta na prednje kotače, te lock mod u kojem je raspodjela momenta fiksirana. Potonji će omogućiti i silazak s asfalta, ali valja imati na umu da se rado o tzv. softroaderu s cestovnim gumama.
Sve u svemu, vožnja u ovom automobilu je podjednako ugodna za sve putnike. Pravilno odmjereno podvozje sa stražnjim Multilinkom, dovoljno mesnate gume, te bogata sigurnosna logistika jamci su uzorne dinamike vozila.
Citroen C4 Aircross starta cijenom od 167.000 kn za izvedbu s pogonom na prednje kotače i benzinskim motorom. Daleko veće mogućnosti u vožnji pruža kombinacija potentnog dizelaša i pogona na sve kotače što će Vas stajati minimalno kn. U oba slučaja dobivate vrlo atraktivan i komforan SUV visoke razine kvalitete koji će vjerojatno svoju svježinu zadržati dulje od konkurencije.
Ovim modelom Citroen se definitivno iskupio za svojevrsno kašnjenje u tržišnim trendovima, a budući kupci dobili priliku da se još jednom osvjedoče u kvalitete kombiniranja francuskog stila i japanske tehnologije.
Citroen C4 Aircross |
|
Važnija serijska oprema (razina Exclusive): |
|
4WD pogon (opcije 2WD, 4WD auto i LOCK) |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dodatna oprema [kn] |
|
Metalik boja |
|
Panoramski stakleni krov (+ LED) |
|
|
|
Cijena testiranog vozila |
|
Cijena s popustom (-25.000 kn) | |
Cijena bazne izvedbe (1.6i/86 kW) | |