"Prije nekoliko dana Mate Rimac je predstavio robotaksi, iznenadivši gotovo sve. Službena objava prikazuje dizajn automobila bez vozača koji izgleda iznenađujuće slično Teslinom robotaksiju. Ne samo da je dizajn automobila sličan već i koncept rada i funkcije aplikacije za pozivanje pokazuju da je Mate Rimac pratio sve što je Musk obećao.
Entuzijast električnih vozila koji je svoj biznis započeo u garaži u Hrvatskoj uspio je napraviti najbrži električni superauto na svijetu i stvorio nesvakidašnji Bugatti Tourbillon koji je sve ostavio bez riječi. No, kada je Mate Rimac predstavio novi robotaksi, ljudi su ga gledali u nevjerici", piše autoportal Autoevolution.
> Rimac: Nisam znao da imam super moći
O čemu se radi?
Kako dalje pišu, Rimac je najavio robotaksi svoje podružnice za autonomnu vožnju P3 Mobility, koja je preimenovana u Verne. Novo ime je podsjetnik na vizionara i književnika iz 19. stoljeća Julesa Vernea. Iako Rimac radi na tehnologiji autonomne vožnje od 2017. godine, Verneov robotaksi izgleda kao očigledna kopija robotaksija Elona Muska.
"Ne samo da je dizajn automobila bio inspiriran Teslinim skicama robotaksija već je i cijeli operativni koncept i softver za pozive na vožnju temeljen na idejama robotaksija koje su Tesla i Elon Musk dosad objavili. Na primjer, Rimac je obećao da će vozači moći slušati vlastitu glazbu i prilagoditi iskustvo podešavanjem temperature, osvjetljenja, pa čak i mirisa tijekom vožnje. To su potpuno iste značajke kao one koje je Tesla prikazao u travnju i tijekom Dana investitora u lipnju, kada je također pokazao svoj koncept aplikacije za naručivanje vožnje", opisuje Autoevolution.
Pišu i kako je vrlo zanimljivo da je Rimčev robotaksi objavljen neposredno prije Teslinog predstavljanja robotaksija 8. kolovoza. "To nije slučajnost. Ne razlikuje se puno od OpenAI-jeve najave multimodalnog ChatGPT-ja 4o dan prije nego što je Google predstavio Gemini AI asistenta", dodaju.
"Sada će se činiti obrnuto"
Iako je Rimac kopirao ideje Elona Muska, tvrde, kada konačno bude predstavljen Teslin robotaksi, činit će se da je obrnuto. Dosad nije bilo velikih očekivanja od Teslinog predstavljanja 8. kolovoza. No, nakon što je Rimac najavio Verne, sve manje od toga izgledalo bi kao promašaj. Bit će zanimljivo vidjeti, s obzirom na to da Tesla nije pokazao dizajn robotaksija, kako će njegov robotaksi izgledati iako je nekoliko dizajnerskih skica isplivalo u posljednjih godinu dana.
"Jedno od glavnih pitanja koje će ljudi postaviti o Verneovu robotaksiju je tko proizvodi softver za autonomnu vožnju. Kao što se pokazalo kod Tesle i drugih robotaksi-tvrtki, postizanje autonomne vožnje je daleko od trivijalnog i zahtijeva ogromne računalne resurse. Rimac je najavio da će njegov robotaksi koristiti tehnologiju autonomne vožnje Mobileye Drive. To uključuje kamere, lidar i radarske senzore koji su elegantno integrirani u karoseriju automobila kako ne bi izgledao kao Frankensteinovo vozilo.
U vozilu nema upravljača ni pedala jer Rimac cilja na autonomiju četvrte razine. Robotaksi ima samo dva sjedala iz istog razloga iz kojeg Teslin robotaksi ima dva sjedala: velika većina vožnji odnosi se samo na jednu ili dvije osobe. Verneov robotaksi ima zakrivljeni zaslon od 43 inča za zabavu vozača i središnju konzolu s osnovnim kontrolama za pokretanje i zaustavljanje vožnje.
Najavljeno je da će Verneova robotaksi-usluga krenuti 2026. u Zagrebu, s planovima za proširenje u druge gradove u Europi i na Bliskom istoku. Međutim, kako je i Tesla otkrio, bit će teško prevladati europske regulatorne prepreke, koje su spriječile nastojanja da autonomna vožnja dobije isti zamah kao u Kini ili SAD-u", piše Autoevolution.