FRANCUSKA tvrtka EP Tender vjeruje da je riješila jednu od najvećih mana električnih automobila.
Kupci koji žele kupiti električni automobil suočavaju se s dilemom da li platiti više za veliki akumulator i veći doseg ili ipak češće puniti svoja vozila.
Pariški start-up EP Tender vjeruje da je eliminirao potrebu za ovim izborom između troškova i dometa. Što je njihov plan? Prikolice s baterijama.
"Rješavamo pitanje izrade električnih vozila koji će se moći koristiti i za dulja putovanja", kaže izvršni direktor Jean-Baptiste Segard.
EP Tender je dobio ime po malim čamcima-tenderima koji opslužuju velike brodove. Tvrtka želi na glavnim putničkim rutama postaviti stanice za iznajmljivanje prikolica. Vozači električnih vozila pričekat će da se prikolica prikvači za stražnji dio njihovih automobila, a zatim će iskoristiti dodatnih 60 kW/h baterije kako bi stigli na svoje odredište ili do sljedeće stanice za najam prikolice.
Maksimalna cijena najma bila bi 34 eura za jednu prikolicu, predviđa tvrtka.
Inicijalna ideja EP Tendera bila je da se u prikolicu stavi motor sa sagorijevanjem u ulozi range extendera kako bi se stvorili hibridi izvan električnih automobila. Tvrtka trenutačno ima 20 takvih prikolica koje koriste njihovi kupci, a svi voze Renault Zoe ili Kangoo. Pad cijena baterija uvjerio je tvrtku da ipak promijeni ovo.
"Naši kupci i dalje koriste verziju motora sa sagorijevanjem, ali mi to ne razvijamo jer nas više vuče priča s baterijama. Baterije su jako unaprijeđene", kaže za Automotive News Europe Hugo Basset, razvojni inženjer tima.
Basset kaže da tvrtka pregovara s Renaultom i PSA grupom u Francuskoj da tvornički postave priključke na svoja električna vozila.
Trenutačno, mnoga električna vozila nisu prilagođena za vuču, ali EP Tender kaže da će se to promijeniti od 2022. Do tada će se sve što je potrebno moći ugraditi za 600 eura.
Renault je bio pionir u potrazi za rješavanjem problema punjenja za velike udaljenosti. Oni su još 2008. godine surađivali s izraelskom tvrtkom Better Place na uvođenju zamjenljivih baterija u svoja električna vozila, počevši od modela Fluence.
Međutim, to nije uspjelo, a Better Place je ugašen 2013. godine.
Prikolica nosi puno manje rizika, tvrdi Basset: "Ne trošimo milijune na stanice za zamjenu baterija.
Tvrtka radi na mogućim nedostacima. Na primjer, prikolice se redizajniraju tako da budu što aerodinamičnije. One također imaju drugi set manjih kotača koji se spuštaju kako bi olakšali vožnju unatrag.
Postoji još jedna prednost. Kada se ne koriste, prikolice se mogu povezati s mrežom kako bi se ponovno napunile.
Željena cijena za prikolicu je 10.000 eura, a poslovni plan tvrtke predviđa da će svoj prvi profit ostvariti 2024. godine s mrežom 60.000 klijenata koji će iznajmljivati 4-150 prikolica.
U još malenom svijetu električnih vozila, prikolice koje povećavaju autonomiju mogle bi biti jedan od načina koji će olakšati put od motora s unutrašnjim sagorijevanjem do skupljeg električnog vozila.