TITULOM Europskog automobila godine tijekom 2012. će se moći kititi Opelova Ampera. Ekološki Opel pobijedio je u najznačajnijem europskom izboru za automobil godine.
Spomenimo i kako je vjerojatno nekima poznata još uvijek samo njegova "američka" izvedba u vidu Chevroleta Volt. Radi se dakako o istovjetnim modelima koji će se na različitim tržištima prodavati pod ovim GM-ovim brandovima.
Podsjetimo kako je prije osvajanja titule Ampera konkurirala za naslov s još šest modela, a konačni redoslijed prema osvojenim bodovima je izgledao ovako:
1. Opel Ampera 330 bodova,
3. Ford Focus 256,
5. Fiat Panda 156,
6. Citroen DS5 - 144
7. Toyota Yaris - 122.
Pored činjenice kako je riječ o automobilu naprednog pogonskog sklopa, pojedini su članovi 23-članog žirija također istaknuli i to što je General Motors razvoj ovog automobila ostvario u vrijeme velike borbe za opstanak na tržištu, a s obzirom na bankrot iz 2009.
Amperu (i Volt) pogoni sustav čiji elektromotor sa 111 kW/150 KS pogoni 16-kilovatsatna litij-ionska baterija. Ovisno o stilu vožnje i cestovnim uvjetima, moguće je prijeći udaljenost između 40 i 80 kilometara samo u baterijskom načinu rada, dakle bez štetnih emisija. Kotače automobila u svakom trenutku pokreće električna energija. U načinu rada produljenog dosega, koji se uključuje svaki put kad baterija padne na minimalnu razinu napunjenosti, benzinski motor pogoni generator koji opet napaja elektromotor. Sustav produljenja dosega omogućuje do 500 kilometara vožnje.