FORD je najavio frankfurtski dolazak novog konceptnog automobila, modela Evos, a koji će nam predstaviti dizajn svih Fordovih automobila u doglednoj budućnosti. Oni maštovitiji će pak u atraktivnijoj izvedbi Focusa prepoznati duhovnog nasljednika legendarnog Caprija i budućeg konkurenta VW Sciroccu i sličnim modelima.
Predstavljanje Evosa znači i kraj za dosadašnji tzv. kinetički dizajn kojega smo prvi put vidjeli na studijskom Iosisu 2005. godine. Sada slijedi Kinetic 2.0, a riječ je o profinjenijoj interpretaciji dosadašnjeg stila s naglaskom na premium osjećaj i tehničku dotjeranost. Dakle, kao što mu i samo ime govori, Evos predstavlja evoluciju.
Evosov profil pomalo podsjeća na Astonov Vantage gdje duljinom odgovara Focusu, a širinom Mondeu. Karakteriziraju ga i dugački međuosovinski razmak te kratki prevjesi. Linije su čišće i određenije od onih sadašnjih modela i cijeli automobil djeluje znatno dinamičnije od trenutne produkcijske postave.
Iako djeluje kao coupe s trima vratima, Evos je ustvari model s četiri vrata. Sprijeda i straga se nalaze tzv. gullwing vrata, koja će, bio ovaj automobil izravna najava za novi model ili ne, ostati samo konceptno rješenje.
Dizajn interijera te mnogi elementi trebali bi postati standardni dio opreme budućih Fordovih vozila. Prvenstveno se to odnosi na jednostavniji dizajn s manjim brojem prekidača te na 6 i 8-inčne zaslone osjetljive na dodir putem kojih će se upravljati većim brojem pratećih sustava poput navigacije, klime, infotainmenta i sl.
Evos pokreće hibridni pogonski sklop koji se sastoji od 2,0-litrenog benzinca, električnog motora i litij-ionskih baterija, a pogon je na prednje kotače. Za sada nema službenih podataka o performansama. Nagađa se kako je ukupna snaga ovog pogona oko 300 KS te kako će Evosu za ubrzanje do 100 km/h trebati manje od 6 sekundi. Potrošnja bi se trebala kretati oko 4,7 l/100 km, a emisija CO2 oko 100 g/km.
Evos bi trebao biti i pozornica za predstavljanje novog naprednog sigurnosnog sustava, odnosno sustava koji objedinjuje prilagodljivi upravljački i kočnički sustav te ovjes.