NAVIKNITE se na činjenicu da ćete u budućnosti u tzv. performance ponudi sve češće svjedočiti električno pogonjenim modelima. Jedan takav dolazi iz AMG-a.
Zaboravite na sveprisutni 4.0 V8 koji se danas nudi i preko granica Mercedesovog asortimana. Novi adut je električan i gotovo nečujan, a nudi izuzetne performanse. Nakon elektrificirane S klase stigao je i broj manji model - EQE, i to u AMG izdanju.
Odmah na početku recimo kako se nude dvije izvedbe, obje performansama dostojne imena koje nose. Slabiji EQE 43 4MATIC u maksimumu daje 476 KS i 858 Nm, a uz uvjet da su baterije bar 50% pune, ubrzat će do 100 km/h za 4.2 sekunde.
Snažniji EQE 53 4MATIC+ nudi 626, odnosno čak 687 KS s opcijskim DYNAMIC PLUS paketom. Maksimalnih 950 Nm je standardno, a uz opcijski paket penje se na okruglih 1000 Nm. Stotku uhvati za 3.5 sekundi, a ima li baterije na 70%, bit će još brži, za svega 3.2 sekunde. Maksimalna brzina je 220 km/h, odnosno 240 km/h s prije spomenutim paketom.
Pritom valja imati na umu da se kod opcijskog paketa radi o boost funkciji koja kratkotrajno podiže performanse. Ništa zabrinjavajuće, jer se i bez nje radi o jednoj od najbržih limuzina na tržištu.
Spomenimo i konstrukciju koja je jasna iz imena. Izabran je koncept s dva elektromotora i pogonom na sve kotače.
U istom smjeru idu i modifikacije ovjesa koje su u odnosu na standardnu izvedbu bitno dotjerane, a sve kako bi automobil bolje držao putanju, ali vozaču davao više povratnih informacija. Veće su i kočnice, a da je sigurnost na prvom mjestu, potvrđuje Slippery mod rada koji i ovdje prigušuje maksimalnu snagu na "tek" 313 KS kod najjače izvedbe.
Nove baterije su kapaciteta 90.6 kWh, rade na 328 V, a doseg po WLTP-u varira od 462 do 533 km na slabijoj te od 444 do 518 km na snažnijoj izvedbi. Vrijedi spomenuti i maksimalnu snagu punjenja od 170 kW te snagu regenerativnog kočenja od 260 kW. Mercedes napominje da je za 180 km dosega dovoljno biti 15 minuta na punjaču najveće dopuštene snage.
I na kraju koja riječ o svemu ostalome. Petmetarska limuzina mase gotovo 2.5 tona nudi prvoklasan komfor, a putnike očekuje poznati Hyperscreen zaslon, no još uvijek kao opcija. Sve izgleda kao kod EQE-a, ali uz AMG-ove dodatke, poput sportskih sjedala, upravljača i sl.
Pomalo neočekivano, AMG je vizualno model izvana tek minimalno dotjerao. Decentni spojler straga i drugačiji naplaci su gotovo jedini znakovi raspoznavanja. Neočekivano stidljiv nastup AMG-a.
Cijene zasad nisu poznate, ali se nagađa da će početak biti na oko 90.000 eura. Prva na tržište dolazi slabija izvedba, navodno već u travnju. Snažnija inačica na ceste će stići tek krajem ljeta.