Na hrvatskom tržištu dostupan je Peugeot 5008, veći brat modela 3008, koji u novoj inačici dolazi i sa sedam sjedala. S međuosovinskim razmakom od 290 cm, ovaj SUV srednje klase ima raskošnu ponudu prostora, posebno na stražnjim sjedalima.
Kao i 3008, nastao je na multienergetskoj platformi STLA Medium, koja podržava električna vozila, ali i benzince, odnosno plug-in hibrid. Domet je do 660 km, a vrijeme punjenja od 20% do 80% za 30 minuta.
U ponudi će biti dvije razine opreme, Allure i GT, s tri opcijska paketa i tri električna motora (210 KS Standard range, 230 KS Long range i 320 KS AWD s pogonom na sve kotače), kao i dva elektrificirana pogonska sklopa: 48V hibrid (136 KS) i plug-in hibrid (195 KS), piše HAK Revija.
Umjetna inteligencija
Dizajn i tehnologija infotainmenta i instrumentne ploče isti su kao i na 3008, a s višim razinama opreme središte sustava je veliki zakrivljeni 21-inčni lebdeći zaslon.
Na središnjem dijelu armaturne ploče smještene su tipke i-Toggles koje se aktiviraju na dodir, a mogu se u potpunosti personalizirati i programirati kako bi osigurale pristup do deset omiljenih funkcionalnosti korisnika: pozivanje kontakta, pokretanje navigacije do često korištenih odredišta, namještanje omiljene radijske postaje, postavljanje idealne temperature klima-uređaja itd.
Umjetna inteligencija ChatGPT također će biti dostupna u modelu 5008 kako bi se omogućila interakcija između vozila i putnika.
Drive Assist Plus 2.0
Zahvaljujući sustavu Drive Assist Plus 2.0, Peugeot 5008 može pomoći vozaču tako što će upotrebljavati sve senzore (kamere, radar itd.) i informacije iz povezanog navigacijskog sustava. Ti su sustavi za pomoć (adaptivni tempomat, poluautomatska promjena traka...) osmišljeni kako bi olakšali vožnju s više prometnih trakova, kao što su autoceste.
Zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku, novi 5008 putnicima u drugom redu sjedala pruža velik prostor za noge. Drugi red sjedala opremljen je sjedalima koja kombiniraju kliznu klupu preklopivu u omjeru 60:40 s naslonima omjera 40:20:40.
U konfiguraciji sa sedam sjedala, kad se upotrebljava i treći red, prtljažnik je dug 42 cm. Pokrov prtljažnika prilagođava se sjedalima u drugom ili trećem redu, prema potrebi, i iskorištava dodatni prostor za pohranu ispod podnice prtljažnika. 5008 opremljen je električnim poklopcem prtljažnika, serijski dostupnim u razini opreme GT.
Snaga
Inačice s pogonom na dva kotača imaju snagu od 157 kW (345 Nm) ili 170 kW (345 Nm). Inačica s AWD pogonom na sve kotače nudi ukupnu snagu od 237 kW (157 kW sprijeda i 80 kW straga). Prednji motor isporučuje okretni moment od 345 Nm, a stražnji 170 Nm.
Visokonaponska litij-ionska baterija od 400 V i s kemijskim sastavom NMC (nikal, mangan, kobalt) smještena je ispod podnice i napaja pogonski električni motor. Druge komponente koje troše električnu energiju (svjetla, multimedijski sustav itd.) i dalje napaja 12 V baterija. Za toplinsko upravljanje baterijom upotrebljava se cirkuliranje rashladne tekućine.
Cijene
Osnovni blagi hibridni 5008 u Allure opremi košta od 39.205 eura, a električni model s osnovnim pogonom od 52.190 eura. Uz opremu GT i osnovni blagi hibridni pogon auto košta 43.455 eura, a električna verzija s dugim dosegom i 231 KS u kombinaciji s istom razinom opreme košta 60.850 eura.