MODEL kojim je započela elektrifikacija automobilskog svijeta doživio je svoje peto izdanje, u svojoj četvrt stoljeća dugoj povijesti.
Velik put napravila je Toyota od 1997. godine, kad je svijetu predstavila prvi Prius i obavezala se na čišći planet. Tamo negdje početkom milenija i sami smo imali priliku isprobati to čudo od automobila. Prvi se pamte, a Prius definitivno zaslužuje da se pamti.
Danas svjedočimo petoj generaciji modela koja je upravo prikazana japanskoj publici. U Toyoti kažu kako Prius nikad nije bio dinamičniji i komforniji, ali i vizualno privlačniji. Sudeći po prvim fotografijama, s potonjom tvrdnjom će se mnogi odmah složiti.
Automobil sada ima još dulji međuosovinski razmak, položeniju siluetu i poveće 19-inčne naplatke. Pomodna LED svjetla, posebno straga s horizontalnom lajsnom, neće ostati nezamijećena. Postavljen na drugu generaciju TNGA platforme, Prius donosi i daleko bolje dinamičke karakteristike.
Japan dobiva dvije verzije pogona. Prva kombinira 2.0 Dynamic Force benzinca (111 kW) s elektromotorom (120 kW) i Li-Ion baterijom, a sinergijski učinak je pozamašnih 164 kW. U Toyoti kažu kako je udio električne vožnje porastao za čak 50 posto u odnosu na još uvijek aktualni model. Ovdje se radi o plug-in hibridu s baterijom kapaciteta 13.6 kWh. 100 km/h hvata za odličnih 6.7 sekundi, a dolazi i na europsko tržište.
Druga opcija je Toyotin serijsko paralelni hibridni sustav, gdje se nude 1.8 i 2.0 motori, a maksimum je ovdje 103 kW kod slabije i 144 kW kod snažnije izvedbe. Ovdje računajte i na E-Four pogona sve kotače.
Toyota je Prius nakrcala sigurnosnim sustavima okupljenim oko Toyota Safety Sense paketa, a uključuje projekcijski središnji retrovizor, automatizirano parkiranje, pa i sustav snimanja vožnje. Jedna posebnost su i dvije utičnice snage do 1500 W. Spomenimo i solarne panele koji sami mogu generirati električnu energiju za do 1250 km godišnje. Digitalni kokpit je ovdje standard, kao i poveći središnji zaslon.
I na kraju recimo kako je Prius duljinom od 4524 mm točno 46 mm kraći, širinom od 1782 mm za 22 mm širi te visinom od 1420 mm čak 50 mm niži. Međuosovinski razmak bilježi plus od 50 mm.
Europska premijera zakazana je za 5. prosinca. Prema službenim materijalima, za Europu se spominje samo plug-in izvedba, dostupna od proljeća iduće godine.