NEKOĆ vrlo uspješnu marku od sigurne smrti spasio je kineski Geely, a sada svjedočimo novom startu.
Prvi u nizu modela nosi ime #1 te se radi o dosad najozbiljnijem komadu auta sa Smartovim logom. Dovoljno je reći da konkurente vidi u modelima kao što su Hyundai Kona, ali i Volkswagen ID.3.
Pogađate, Smart se već opredijelio za struju, a #1 nije iznimka. Predviđen je isključivo električni pogon pa model koristi novu SEA platformu iz Geelyja koja je u potpunosti podređena pogonu na struju.
U podnici je baterija kapaciteta 66 kWh, koja osigurava doseg od sasvim solidnih 440 km. Start će označiti samo jedna izvedba s jednim elektromotorom postavljenim straga, koji u maksimumu daje 272 KS i 343 Nm. Recimo i kako kineska platforma podržava ugradnju do tri elektromotora. Ova verzija može do 180 km/h, a podržava punjače snage do 150 kW.
Najveći Smart u povijesti dimenzijama odgovara modelima kao što je Mini Countryman, ali uz rekordnu prostranost. U Smartu kažu da je komfornije nego u Mercedesovoj E klasi. Kad se pogleda čeona površina, postaje jasno zašto je novi Smart toliko prostran. Naime, bokovi su gotovo vertikalni, a isto vrijedi i za stražnji krak, čime su dobiveni dodatni centimetri u kabini.
Buduće vlasnike očekuje moderan interijer s 12.8-inčnim zaslonom infotainmenta, ali i digitalnim kokpitom, koji čini 9.2-inčni info zaslon ispred vozača. Točka na i je ogromni head-up display. 4.27 metara dug automobil ima prtljažnik kapaciteta 273 do 411 litara, ovisno o položaju stražnje klupe. Ispod prednjeg poklopca je mali spremnik od 15 l.
Cijena je još uvijek nije poznata. U Smartu kažu da će proizvodnja krenuti kasnije ove godine, a prve isporuke uslijedit će početkom iduće. Oni najbrži koji uhvate Limited seriju ograničenu na tisuću primjeraka u Smartu će se voziti već u prosincu.