TAMAN kad se mislilo da svjedočimo zadnjoj generaciji popularnih kompaktnih modela, iz Peugeota je stiglo iznenađenje u obliku novog 308, koje je uključivalo i karavan.
Nakon desetljeća dominacije kompakti polako padaju u drugi plan. Naslućuje se crna sudbina, pa bi modeli koji ne budu ukinuti mogli ostati na margini segmenta, daleko od svjetla reflektora koje su okupirali kojekakvi crossoveri. Ne i kada je 308 u pitanju koji je stigao kao pravo osvježenje uzburkavši pomalo zamrlu konkurenciju. Naime, nakon Golfa 8 ni jedan drugi kompakt nije izazvao ovoliki interes.
S pravom, jer 308 izgleda izuzetno atraktivno. Dizajnerski potpis lansiran 2016. godine s modelom 3008 se odlično proširio gamom, a vjerojatno najuspješniji je upravo u ponudi kompakta. Manji 208 prodavaniji je i od Golfa u Europi, a i 308 bi upravo dizajnom mogao napraviti tržišni iskorak. To bi značilo dosezanje šesteroznamenkaste prodaje u Europi, pa i nemalih prodajnih rezultata prethodne dvije generacije.
Magnetno privlačan
Nakon što su japanske marke "instalirale“ agresivan zašiljeni dizajn u obične, konfekcijske segmente, stigao je Peugeot koji se počeo poigravati na jednom potpuno novom nivou. I dok se prethodnik zadovoljavao prosječnosti, novi model želi biti glavni maneken u gradu, magnet za oči prolaznika.
To smo osjetili i na svojoj koži jer je zeleni 308 mamio poglede gdje god se pojavio, usprkos pomalo neuglednom vozaču koji je modno i stilski zapeo u osamdesetima. Pritom 308 ne diše retro, već se nameće agresivnim izgledom s povećom maskom na čijim rubovima su dobro poznate kljove. 308 je ujedno i prvi model tvrtke koji nosi novi logo.
Pridodamo li svemu brojne pregibe, atraktivne naplatke, pa i vrlo zanimljiv LED potpis straga, jasno je zašto je 308 toliko zanimljiv očima promatrača. Kad ga se detaljno promotri, tek ćete u silueti prepoznati prethodnu generaciju modela. Jer i gabariti su kudikamo drukčiji. Poslovično, radi se o rastu dimenzija, duljine za čak 11 centimetara.
308 je sada doista velik automobil. Postavljen na novu EMP2 platformu, dobio je dodatnih 5.5 cm između osovina, pa je sasvim jasno kako je postignut napredak po pitanju komfora. To je posebno uočljivo sprijeda, gdje se sjedi, doduše, nisko, ali vrlo komforno. Opuštajućoj atmosferi doprinose udobna sjedala s brojnim mogućnostima podešavanja. Nećemo puno promašiti ako kažemo da se sprijeda sjedi kao u 508-ici.
Straga je ipak nešto skučenije, posebno za noge koje će se kod iole viših putnika lijepiti uz prednje naslone. Konačno, u prtljažniku je ostalo čak 412 litara, što je jedan od najboljih rezultata u segmentu. Upravo zato bismo rado vidjeli kliznu stražnju klupu, čime bi se drastično poboljšala praktičnost.
Samo digitalno
U slučaju 308-ice izbor je samo jedan, a to je digitalni kokpit. Poznati i-Cockpit je sada evoluirao, pa je uz nove predefinirane postavke prikaza informacija ispred vozača dobio daleko brži operativni sustav i novi ekran. Kad ubacite unazad i upali se prikaz kamere, sve će vam biti jasno jer ćete konačno gledati sliku više razlučivosti.
Uz avionske tipke ispod zaslona se nalaze i dodatni prečaci kojima se bitno olakšava korištenje multimedije, klimatizacije i mobilnog telefona. Maleni upravljač traži privikavanje, kao i pogled preko njega do brojčanika, ali u praksi to nije loše rješenje.
Štedljiv i snažan
308-ica se još uvijek nudi i u kombinaciji klasičnih motora s unutrašnjim izgaranjem. Nas je dopala opcija koja je nekad redovito bila najpoželjnija. Pogađate, u pitanju je snažnija izvedba dizelaša, i to u kombinaciji s automatskim mjenjačem.
Razvija 130 KS i 300 Nm, što ga čini potentnijim od ponuđenog benzinca ekvivalentne snage. Posebno na otvorenoj cesti, gdje će automobil suvereno držati visoku brzinu krstarenja, bez obzira na opterećenje i konfiguraciju ceste. Mjenjač pritom šalta vrlo mirno, bez trzaja i većeg vremenskog odmaka.
Papir kaže kako će 100 km/h postići za 10.6 sekundi i dosegnuti maksimalnih 206 km/h. Podaci su to koji dovoljno govore o karakteru automobila kao vrlo potentnog suputnika, posebno na dugim stazama. Pritom ne treba brinuti ni oko potrošnje koja je tijekom naše probe u gradskim uvjetima dosegla 5.8 l/100 km, a uz otvorenu cestu će pasti puno bliže deklariranih 4.5 l/100 km.
Glede same vožnje ćemo naglasiti odličnu zvučnu izolaciju i mirnoću podvozja - osjetan napredak od prethodnika
I koja o cijenama
Peugeot 308 starta cijenom od 182.990 kn u benzinskoj ponudi, odnosno 212.388 kn kad govorimo o snažnijem dizelašu. Kad izniveliramo snagu i opremu, razlika u cijeni je oko 14.600 kuna. Pritom imajte na umu da ćete dizelske opcije s automatskim mjenjačem platiti redovito preko 200.000 kuna.
Testni primjerak s ukupno 11.400 kn doplata stajao je 257.934 kn.
Peugeot 308 ima puno jakih aduta. Prije svega, tu su odlično pogođen dizajn, a potom i komfor te kvaliteta interijera. Pridodamo li tomu odličan dizelski motor i automatski mjenjač, dobivate vrlo uvjerljiv kompakt na duge staze, jedan od najboljih na tržištu.