Waymo, lider u industriji robotaksija u Americi, radi na međunarodnom proširenju biznisa. Prve testove u inozemstvu planiraju započeti sljedeće godine u Tokiju, a istovremeno svoju uslugu šire u sve više gradova SAD-a, piše Forbes.
Podružnica Alphabeta tako će poslati flotu električnih automobila Jaguar I-Pace SUV u Japan početkom sljedeće godine i početi mapirati neke od najgušće naseljenih kvartova u Tokiju. U sklopu plana surađivat će s najvećom taksi tvrtkom u Japanu, Nihon Kotsu, kao i aplikacijom za prijevoz GO. Iz kompanije nisu dali pojedinosti o tome kada očekuju početak komercijalne usluge.
Dobre vijesti za Waymo, a konkurencija se muči
Waymo je ranije najavio kako planira svoju uslugu dovesti u Miami, kao i Austin i Atlantu, od sljedeće godine. Trenutačno posluju u Phoenixu, San Franciscu i Los Angelesu, gdje svakog tjedna ukupno prevoze više od 150.000 putnika.
Kompanija ne objavljuje financijske pojedinosti o usluzi, no godišnji prihodi temeljem tjedne stope vožnji iznose više od 150 milijuna dolara.
Prošlog tjedna General Motors objavio je kako zatvara Cruise, svoju podružnicu za robotaksije i najozbiljnijeg američkog rivala Waymu. Tesla Elona Muska želi biti lider u ovom sektoru, ali kompanija još nije pokazala da za to ima sposobnosti.
Usprkos njihovom imenu, Tesline značajke Autopilot i Full Self-Driving definiraju se kao napredne tehnologije asistencije u vožnji koje ne mogu upravljati vozilom bez ljudske osobe za volanom. Waymovi pak robotaksiji voze bez ljudskog vozača iako kompanija ima timove koji nadziru vozila i mogu pružiti određenu pomoć na daljinu.
U studenom je iz Wayma rečeno kako je tvrtka prikupila 5.6 milijardi dolara u dosad najvećem investicijskom krugu, sve uoči velikih planova za ekspanziju. Uz to, planiraju početi nabavljati električna vozila proizvođača Hyundai, koji su oko 40 posto jeftiniji od modela I-Pace koje tvrtka trenutno koristi.