AKO ste mislili da su supersportski automobili najveća opasnost za pješake, prevarili ste se.
Američki Institut za sigurnost prometa na autocestama (IIHS - Insurance Institute for Highway Safety) nakon temeljitog istraživanja došao je do zanimljivih rezultata i zaključka o tome kakvi automobili su najubojitiji pri naletu na pješaka.
Istraživanjem je obuhvaćeno oko 18.000 naleta na pješake, i to klasičnih automobila, kamioneta, SUV-ova i kombija. Rezultati ukazuju na to da su najubojitija ona vozila koja imaju povišene prednje krajeve s naglašenim uglovima.
Konkretni podaci kažu da će pri naletu na pješaka vozilom čiji je prednji kraj viši od 40 inča ili 101 cm vjerojatnost zadavanja smrtonosnih ozljeda biti čak 45 posto veća od naleta automobila koji ima zaobljen prednji kraj visok 30 inča ili 76 cm.
Nepovoljan efekt na težinu ozljeda pješaka zabilježen je i kod vozila visine od 30 do 40 inča koja imaju uglasti prednji kraj. Prevedeno, vozila koja izgledaju agresivno i opasno doista su u naletu na pješaka i najopasnija.
"Neka od današnjih vozila prilično su zastrašujuća kada prolazite ispred njih na pješačkom prijelazu", rekao je predsjednik IIHS-a David Harkey i dodao: "Ovi nam rezultati govore da su naši instinkti točni: vozila agresivnijeg izgleda doista mogu učiniti više štete."
Istraživanje je pokazalo i da vozila sa zaobljenim prednjim dijelom ne smanjuju rizik od opasnih ozljeda u naletu na pješaka ako im je prednji dio viši od 30 inča. Visina je, dakle, ključna, a u slučaju naleta na pješaka donosi 26 posto veću vjerojatnost smrtnih posljedica. Također, vozila s ravnim poklopcem motora (nagib od 15% i niži) imaju 25 posto veću vjerojatnost uzrokovanja smrtnih posljedica u naletu na pješaka.
"Proizvođači mogu učiniti vozila manje opasnima za pješake spuštanjem prednjeg poklopca i smanjenjem nagiba prednje rešetke i haube kako bi stvorili kosi profil prednjeg dijela", izjavio je viši inženjer transporta IIHS-a i autor studije Wen Hu. "Nema funkcionalne koristi od ovih masivnih, kockastih prednjica", zaključio je.