Izgleda da jedan proizvođač automobila (još) nije okrenuo leđa Rusiji

Screenshot: YouTube.Hyundai

BROJNI proizvođači automobila zaustavili su proizvodnju u ruskim pogonima, ali i izvoz na rusko tržište. Ali izgleda ne svi. 

Magazin Carscoops je poslao upit u Hyundai i Kiju da komentiraju trenutnu situaciju i odluku brojnih kompanija da obustave proizvodnju i izvoz u Rusiju. 

Glasnogovornik Kije reagirao je s ovim priopćenjem:

"Kia je jako zabrinuta situacijom u Ukrajini. Naša kompanija je fokusirana na pružanje sigurnosti za svoje zaposlenike u pogođenim područjima. Naš je prioritet dobrobit ljudi te ćemo nastaviti pratiti potencijalne poremećaje u našem poslovanju i shodno tome rukovoditi nepredviđenim situacijama."

Na ponovljeni upit planiraju li zaustaviti proizvodnju u Rusiji i izvoz na rusko tržište, oba glasnogovornika su odbila dati komentar. Reuters je pak objavio kako pogoni korejskog koncerna u Rusiji neće raditi zbog nestašice dijelova. 

Najveći korejski proizvođač je posljednjih desetak godina u rusko tržište uložio ogromne novce. Više od desetljeća je u pogonu tvornica HMMR (Hyundai Motor Manufacturing Rus) u Sestroretsku kraj St. Peterburga koja automobilima snabdijeva ogromno rusko tržište.

Rusko tržište čini 8% prodaje Kije te 5% prodaje Hyundaija, prema podacima za 2021. godinu. Oni su s 373.000 prodanih automobila držali udio od čak 22.5% na ruskom tržištu. Prevedeno, korejski gigant je prošle godine prodao u Rusiji automobila u vrijednosti 2.5 milijardi USD te autodijelova u vrijednosti 1.45 milijardi USD.

A da stvar bude još složenija, u ruskim pogonima se proizvode Kia Sportage i Hyundai Tucson te Hyundai Palisade. Kapacitet ruske tvornice je oko 230.000 automobila, a dio proizvodnje se izvozio u Europu i Sjevernu Ameriku.

Dodatno, Hyundai je kupio jednu tvornicu od General Motorsa kapaciteta 100.000 vozila, a koja je trebala početi s radom ove godine. 

S druge strane korejski gigant se uvelike oslanjao na Ukrajinu kao dobavljača rijetkih plinova poput neona, kriptona i ksenona, a koji se ugrađuju u baterijske ćelije, ali i u brojne druge električne komponente. Također, Kia ima pogone u Ukrajini u kojima se proizvodi Rio. 

Još uvijek nije točno definirano obuhvaćaju li sankcije i u kojoj mjeri izvoz automobila, pametnih telefona i sličnih konzumerskih proizvoda iz Koreje, piše Korea Times. Dojam je da Korejci još uvijek "plivaju“ između blokade i trgovine, a vrlo je vjerojatno kako će se njihova pozicija iskristalizirati u razgovorima sa SAD-om. U svakom slučaju, 2022. godina zasigurno neće biti godina za pamćenje po poslovnim rezultatima. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.