Foto:Hennessey,Bugatti,Koenigsegg,Pagani,Noble,Zenvo,Ruf,Donkervoort,Nissan,Rimac Automobili
PREMA Guinnessovoj knjizi rekorda najbrži je Bugatti Veyron, a svi su daleko iza. Je li uistinu tako, provjerite u nastavku.
10. Nizozemska: 270 km/h
Leteći Nizozemci ne mogu preko 270 km/h, ali i to je dovoljno da se uđe na ljestvicu. U pitanju je Donkervoort pokretan Audijevim 2.5 benzincem.
9. Japan: 315 km/h
Iako ima tradiciju proizvodnje vrhunskih sportskih automobila japanski trkači maksimalnu brzinu očito vide kao posljedicu, a ne cilj pri slaganju automobila. I vjerojatno idu pravim putem na kojem je Nissan GT-R apsolutni gazda.
8. Hrvatska: 355 km/h
Konačno da je i Hrvatska ušla na neku pozitivnu ljestvicu, i to na vrlo visoko 7. mjesto. Naravno, u pitanju je Rimac i njegov Concept_One, a koji prema službenim podacima vozi 355 km/h. Zasada ćemo vjerovati na riječ.
7. Velika Britanija: 362 km/h
Iako je McLaren F1 vozio i brže (391 km/h), trenutnu titulu najbržeg dostupnog bolida sa otoka nosi Noble M600. Pogoni ga 4.4 V8 motor iz Volva od 669 KS, a stoji oko 330.000 USD.
6. Italija: 372 km/h
Iz Italije dolazi vjerojatno najviše bolida, no njihov maksimum je 372 km/h. A za to nisu zaslužni ni Ferrari ni Lamborghini, već Pagani pokretan njemačkim motorom. Huayra je jedan od najboljih supersportaša uopće, a kapitulira tek na 372 km/h.
5. Danska: 375 km/h
Zenvo ST-1 ima 6,8 V8 motor sa 1.119 KS i 1.450 Nm. Nudi se po cijeni od oko 660.000 eura, ali bi u Danskoj na cestu stajao preko dva milijuna. Karakterizira ga potpuno ručna izrada, a naklada je limitirana na svega 15 primjeraka.
4.Njemačka: 378 km/h
Mnogi bi očekivali da iz Njemačke dolaze najbrži automobili, ali ispada da je njihov maksimum debelo ispod 400 km/h. Tako će i ostati sve dok jednostavno ne odluče promijeniti stvari.
A do tada je najbrži Ruf, točnije RTR kao najradikalnija prerada Porschea 911. Ima preko 800 KS i 990 Nm, a postiže 378 km/h. Recimo i kako je Ruf odgovoran i za Lykan Hypersport, prvi arapski bolid i jedan od najbržih (i najskupljih) automobila u povijesti. Nema ga na popisu jer više nije u ponudi.
Ovdje u igru može ući 9ff čija najbrutalnija prerada u ponudi nudi preko 1.200 KS i maksimalac od 394 km/h – opet premalo za višu poziciju.
3. Švedska: 410 km/h
Ne, nije u pitanju Volvo, već dakako Koenigsegg, i to Regera sa 1.500 hibridnih konja koje dobiva iz 5.0 V8 twin-turbo benzinca i elektromotora. 0-300 km/h apsolvira za rekordnih 10,9 s. Da je One:1 u ponudi i dalje Šveđani bi mogli i poziciju više – najbrutalniji Koenigsegg jurio je do 435 km/h.
2. Francuska: 434 km/h
Ugasli Bugatti Veyron u Super Sport izvedbi ima motor ojačan na 1.250 KS, a najveća zabilježena brzina je 433 km/h. Ovaj je automobil proizveden u nešto manje od 50 primjeraka, a laskavu titulu najbržeg je držao gotovo šest godina, a prema Guinnessu ju drži i dalje. Tu i tamo se pojavi neki primjerak na aukciji, a cijena je oko 2,5 milijuna USD.
1. SAD: 435 km/h
Apsolutno najbrži automobil na svijetu dolazi iz Amerike. Naravno, u pitanju je Hennessey Venom GT koji je pokretan 7.0 V8 twinturbo motorom od 1.250 KS uspio postići 435,31 km/h, dok je u toples izvedbi (Spyder) vozio 426 km/h. No kako je ukupna naklada ovog modela 29 primjeraka isti nije uvršten u Guinnessovu knjigu rekorda. Zasada, jer je pitanje trenutka kada će se odlučiti na još jedan primjerak i time ući na popis. No, do tada bi i Chiron mogao ući u igru. Inače, ovaj automobil ima cijenu od oko milijun dolara, a na 300 km/h stiže za svega 13,63 s.
Recimo i kako SAD ima još jednog predstavnika koji juri preko 400 km/h. SSC Ultimate Aero može do 412 km/h.