Problemi s akumulatorima među najčešćim su intervencijama HAK-ovih mehaničara. Ciklusi punjenja i pražnjenja, starost automobila i akumulatora..., na kraju sve to rezultira kvarovima.
Kako provjeriti stanje akumulatora?
Razinu baterije možete provjeriti parkiranjem automobila u mraku ispred zida, isključivanjem motora i uključivanjem kratkih svjetala. Ako svjetlo nakon kratkog vremena postane tamnije, akumulator slabi. Naravno, akumulator uvijek možete provjeriti i voltmetrom, ali on nije dio alata i uređaja u svakom prosječnom domaćinstvu, piše HAK revija.
Posebno pripazite i kod zaključavanja vozila. Zaboravite li ugasiti svijetla ili ne zaključate vrata, kod nekih modela vozila ostat će vam svjetlo u unutrašnjosti.
Koliko je potrebno da se akumulator isprazni?
Na to pitanje odgovor je dao Marin Morava, tehnički savjetnik u Hrvatskom autoklubu. Akumulatori manjeg kapaciteta kod, na primjer, benzinskih motora ako prenoće s uključenim osvjetljenjem putničkog prostora mogu se isprazniti do razine da idući dan više nije moguće pokrenuti motor, što je zapravo i najčešći problem.
Najčešće će ovaj problem obuhvatiti akumulatore vozila koji su stariji od dvije godine i zbog većeg broja ciklusa punjenja i pražnjenja im je smanjen kapacitet.
Ovaj tip problema se najčešće dogodi vozačima ako se vrata vozila u potpunosti ne zatvore ili se unutarnja rasvjeta uključi na prekidaču završetkom vožnje kako bi se nešto pročitalo i završetkom putovanja se napušta vozilo, a prekidač se ručno ne vrati na automatsko isključivanje i napusti se vozilo očekujući da će se unutarnja rasvjeta sama isključiti.
S obzirom na to da je svjetlo bilo uključeno predvečer, idući ponovni kontakt s vozilom je idući dan ujutro i već se možemo naći zatečeni jer vozilo ne reagira na daljinski ključ i moramo ući u vozilo pomoću mehaničkog ključa preko bravice vrata.