NA tržištu je stekao veliku popularnost, a nedavno je prošao redizajn.
XCeed je popularnošću iznenadio i Kiju, baš kao što je prije više od desetljeća učinio Scenic u Renaultovoj gami. Iznenađenje je bilo takvo da je na koncu Scenic izdvojen iz ponude Meganea, a isto je sad napravila Kia izdvojivši XCeed iz obitelji Ceeda kao zaseban model. I svejedno su oba modela u samom vrhu ljestvice prodaje u svojim segmentima.
Dovoljan razlog da isprobamo ovaj doista zanimljiv automobil. Vjerovali ili ne, izuzmemo li sličnost u imenu, drugih dodirnih točaka gotovo i nema. Bar izvana, gdje obični Ceed i crossover dijele samo prednja vrata.
XCeed izgleda atraktivno, a jedna od tajni je to što ne izgleda kao kompakt od kojeg je umjetno napravljen crossover ugradnjom plastičnih obloga. Za razliku od konkurencije, Kijini dizajneri su vješto ukomponirali nove dizajnerske detalje i stvorili automobil koji usprkos mnogobrojnim rivalima privlači poglede. To posebno vrijedi ako izaberete izvedbu poput testne, s atraktivnom nijansom karoserije Lemon Splash i GT Line opremom, koja uključuje atraktivnija svjetla i još niz detalja.
Odlična ergonomija i još bolja oprema
Povišena podnica će, pak, omogućiti da XCeed doista siđe s asfalta, ali i olakšati manevar putnicima. Sprijeda se lako ulazi i izlazi, ali korpulentniji će možda malo zapeti za obrub upravljača provlačeći se uz duboko profilirane rubove sjedala. Na koncu je ergonomija odlična. Sve je pregledno, a pozicija osigurava i odrađivanje većih dionica bez umora.
Putnici straga ulaze nešto teže, a malo im nedostaje i mjesta za noge. Smjeste li se iza djeca, problema nema. Spomenimo i prtljažnik relativno ravnih stranica koji s 426 litara zapremine spada u prosjek segmenta. Osim spomenutih sjedala, GT Line razina opreme donosi i "sportske materijale" – kombinaciju kože i mikrofibre te perforiranom kožom presvučen sportski upravljač i ručicu mjenjača, metalne nožne komande i crnu stropnu oblogu.
Oprema je doista prvoklasna i uključuje baš sve što danas možete zamisliti na automobilu ove klase, od grijanih (svih) sjedala i grijanog upravljača do dvozonske klime i odličnog JBL audiosustava. Naravno, svi sustavi asistencije su uključeni, kao i kamera za vožnju unatrag koja rješava problem nešto lošije preglednosti prema straga.
Vozačko sučelje teško može biti bolje. Pozicija za upravljačem je gotovo sportska s odličnim radijusom pomicanja kola upravljača i sjedala koja pružaju savršen oslonac. Digitalni kokpit je pregledan i prilagodljiv – ima četiri teme.
U sredini je još jedan gabaritni zaslon dijagonale 10.25 inča, koji donosi relativno brz operativni sustav s uključenim Android Auto i Apple CarPlay povezivanjem. Kad se sve zbroji, u današnje vrijeme XCeed ne izgleda previše moderno iznutra, ali ergonomski itekako polaže ispit. Ako volite klasične tipke, ovaj automobil neće vas razočarati.
Udobnost putovanja je prioritet
Od tri dostupna motora nas je dopala odlična kombinacija 1.5 T-GDi benzinca sa 160 KS (i 253 Nm) i sedam-stupanjskog DCT mjenjača. Motor je uglađen, uvijek s dostatnom dozom snage, pa će svaku želju vozača spremno odraditi. Pritom odlično vuče već od 1500 o/min.
XCeed usprkos robusnom dizajnu tiho krstari cestom, a visoke putne brzine nisu problem. Vožnja na oko 2500 o/min je ulaz u zakonski maksimum, a niska razina buke lako će vas potjerati preko granice. U Normal modu mjenjač rano mijenja brzine i pridonosi štednji goriva pa je lako postići prosjek na razini 7-7.5 l/100 km.
Imate li težu nogu, birajte nervozniji Sport mod rada, ali to ćete platiti višom potrošnjom. Također, na otvorenoj cesti, kad želite pretjecati, bolje je voziti u ovom modu ili još bolje ručnom, kad je sve pod kontrolom vozača. Tada ručice iza upravljača odlično pašu, a izmjena stupnjeva je brza i gotovo bez trzaja.
Pritom valja imati na umu kako XCeed nije stvoren za jurnjavu. Naglasak je ipak na smirenijoj vožnji, a u fokusu ostaje komfor. Straga je ugrađen multilink ovjes, a službeni podaci potvrđuju prije rečeno – opruge su mekše nego na Ceedu. Papir kaže kako automobil do 100 km/h može stići za 9.2 sekunde, a maksimalac je čak 208 km/h.
Ono bitno je da, uz udobnost, automobil pruža zavidnu dozu upravljivosti. Servo upravljač je u prosjeku klase, a kočnice čak i nijansu bolje od konkurencije. Sve u svemu, XCeed u pogledu voznih osobina nigdje nije razočarao, ali se nije ni istaknuo – zlatna sredina, rekli bismo.
Zaključak
Kia XCeed je definitivno trenutno najpoželjniji Ceed na tržištu. Nije praktičan kao karavan ni atraktivan kao Proceed, ali zato svojom ponudom najbolje odgovara aktualnim trendovima. Tražite li atraktivan obiteljski automobil, nećete pogriješiti izborom ovog modela.
Pitanje je samo koliko ste spremni platiti – start je na 24.000 eura, a testni primjerak stoji 33.600 eura, odnosno 32.800 eura s uključenim popustom. I da, već naširoko poznato sedmogodišnje jamstvo je uključeno.
KIA_CRO_XCeedMY23_16022023 by Index.hr on Scribd