IAKO ova legendarna marka ne postoji već godinama, njene kultne modele mnogi i dalje obožavaju.
Legendarni auto tadašnjeg SSSR-a na našim prostorima ima status legende. Svi ga dobro pamtimo po igrački na pedale, ali i kao auto najpoznatijeg filmskog špijuna Balkana, Ilije Čvorovića, kojeg pamtimo i po legendarnoj rečenici: Koja su to kola bolja od Moskviča?.
O Moskviču postoje brojne priče, ali i činjenice koje jasno ukazuju kako je taj proizvođač imao znanje. Uostalom, taj legendarni 2140 je većim dijelom nastao samostalnim razvojem, osim vjerojatno motora koji ima dodirnih točaka s BMW-om. Proizvodio se do 1988. godine, a dosegao je preko milijun primjeraka. Također, njegov duhovni nasljednik Aleko, koji je i kod nas bio popularan, kad je predstavljen 1986. godine bio je prvi sovjetski auto s prednjim pogonom.
Nekoć veliki Avtomobilny Zavod imeni Leninskogo Komsomola je tijekom 1990-ih krenuo silaznom putanjom, a 2010. godine je ugašen. Sada se ipak vraća u život i to kroz dizajnersku studiju darovitog ukrajinskog dizajnera Romaan Priadkoa.
On je odlučio predstaviti nekadašnje sovjetske autoikone u novom ruhu prilagođenom današnjim trendovima. Model 2140 je u novi milenij ušao vrlo uspješno, kad govorimo o njegovom dizajnu. Retro dizajn je prisutan, dok je originalna Moskvičeva forma povećana u svim smjerovima. Nova verzija je tako osjetno dulja i šira, nekih 200 mm, pojašnjava nam autor. Također, vjerojatno zbog ponude prostora povećana je i visina za oko 50 mm.
Iako su preuzela LED tehnologiju, prednja svjetla jasno asociraju na izvornika. Iste su i naljepnice, kao i brojni drugi detalji. Iznutra pak drastičan odmak s digitalnim kokpitom, dok su poveznice vidljive u detaljima poput dizajna upravljača i ručica vrata. Iako digitalna, ova ploča i dalje sadrži informacije koje traže puristi zapeli u prošlom mileniju, poput onih napona akumulatora ili pritiska ulja.
Dizajner je osmislio i sportsku SR izvedbu atraktivnijeg dizajna i osjetno agresivnijeg nastupa. Čak se i motor starta pritiskom na tipku, a onda kreće užitak koji može pružiti samo Sport Rally.
I sada otrježnjenje. Nema nikakvih šansi da ovakav auto zaživi u stvarnom svetu. S druge strane, priča o aktualiziranju Moskviča još uvijek postoji, a njen nositelj bi trebao biti Renault koji je najjači proizvođač u ruskoj autoindustriji.