Sljedeća će godina biti prepuna atraktivnih noviteta, i to doslovno u svim kategorijama. Od malih gradskih, preko SUV-ova svih veličina, pa do super-sportskih automobila, ludnica će biti na sve strane. Naravno, u smislu tehnologije daleko će najviše premijera biti vezanih za električna vozila, ali bit će tu i svega ostalog. Neki su od noviteta već predstavljeni i sljedeće će godine samo biti i komercijalizirani, dok se veliki broj tek priprema za svoju službenu premijeru. Donosimo pregled samo nekih do sada već potvrđenih noviteta.
Alfa Romeo 33 Stradale
Apsolutno dizajnersko remek-djelo koje naglašava povratak marke u svijet Formule 1. Ovaj nevjerojatan automobil bit će dostupan u dvije verzije. Benzinska će imati trolitarski V6 twin-turbo motor sa 620 KS, koji će Stradale potjerati do maksimalnih 333 km/h te sprintati do “stotke” za manje od 3 sekunde. Slične će performanse imati i električna verzija snažna 750 KS i s predviđenim dosegom od gotovo 400 km.
Cupra Tavascan
Drugi, nakon Borna, potpuno električni model sa značkom Cupre shodno imidžu svoje marke inzistira na sportskom karakteru. Svaku osovinu pokreće posebni elektromotor kombinirane snage od 225 kW, a zahvaljujući litij-ionskoj bateriji kapaciteta 77 kWh, doseg će automobila biti do 450 kilometara.
Fiat 600
Još jedan model koji je već lansiran, ali ne i komercijaliziran. Fiat 600 predstavlja povratak talijanske marke u segment kompaktnih vozila, doduše s natruhama SUV-a, i to samo u hibridnoj i električnoj verziji. Nama je posebno zanimljiv hibrid gdje elektromotor omogućava vožnju isključivo na struju do brzine od 30 km/h. Inače, benzinski će dio pogonskog sklopa imati snagu od okruglo 100 KS.
Hyundai Santa Fe
Model koji je Hyundai učinio uistinu velikom globalnom markom dolazi na tržište u svojoj petoj generaciji, veći je od dosadašnjeg te originalnog i odvažnog dizajna. Teško je ne primijetiti kako Santa Fe baca rukavicu u lice najvećim konkurentima poput Land Rovera, jer neka su dizajnerska rješenja - posebice u interijeru - očigledno u stilu slavne britanske marke. Od agregata očekuje se 2.5-litreni turbo s 277 KS te plug-in hibrid, dok će na izbor biti verzije s pogonom na dva ili sva četiri kotača.
Polestar 3
Nova marka s DNA-om švedskog Volva lansirat će 2024 godine još jedan novi model, i to prvi (relativno kompaktni) SUV u svojoj rastućoj paleti. Automobil će se proizvoditi u SAD-u, a bit će dostupan u dvije verzije snage, naravno obje električne. Slabija će razvijati 489, a snažnija 527 KS, a obje rade po sustavu “dual-motor” gdje po jedan elektromotor pogoni svaku osovinu.
Renault Rafale
Renault kontrira Peugeotu 408 s novim Rafaleom koji prate zaista impresivne brojke. Hibridni pogonski sklop razvija točno 200 konjskih snaga, a doseg je vozila čak tisuću i sto kilometara. Rafale se hvali i iznimno prostranim interijerom gdje se ističe prtljažnik obujma čak 648 litara.
Smart #3
Prvi SUV Coupe elektro-marke smart vrlo je zanimljivih tehničkih karakteristika. Dugačak 4.4 metra ulazi u segment srednjih SUV-ova poput Hyundai Tucsona ili VW Tiguana. Bit će dostupan s dva motora, od kojih će varijanta s pogonom na jednu osovinu imati 272 KS, a ona s pogonom na sve kotače 156 KS sprijeda i 272 KS straga. Očekuje se autonomija od oko 440 km.
Toyota Land Cruiser
Već više od 70 godina najomiljenije vozilo avanturista, humanitaraca i terorista, Land Cruiser, u novom je ruhu kolovoza ove godine premijerno prikazano javnosti, a sljedeće godine i službeno stiže u prodaju. U smislu tehnologije Toyota ovdje ne eksperimentira: na dispoziciji će biti i dizel (204 KS) i benzinac (163 i 281 KS), ali i hibridna verzija koja će kombinirano razvijati 330 KS.
Volkswagen ID. 2
Tržištu očajnički nedostaje cjenovno povoljnih električnih automobila, a odgovor je Volkswagena model ID. 2. Za manje od 25 tisuća eura trebao bi se dobiti kompakt s elektromotorom snage 226 KS te dosegom od respektabilnih 450 km. ID. 2 bit će prvi model s prednjim pogonom koji je napravljen na najnovijoj VW-ovoj MEB (modular electric drive) platformi, a automobil će u interijeru imati prostora točno kao u klasičnom Golfu 8. generacije.
Volkswagen Tiguan
Nova, već treća generacija Tiguana, osim osvježenim dizajnom koji prati najnovije smjernice marke, ističe se sa čak dvije opcije plug-in hibrida. Ona slabija ima snagu od 201, a snažnija od 268 KS, a oba modela koriste bateriju kapaciteta 19.7 kWh koja im omogućuje kretanje samo na električni pogon do čak sto kilometara.