KAD su početkom milenija iz Porschea najavili SUV model, mnogi su rekli kako Porsche i SUV ne mogu zajedno. Danas, 20 godina kasnije, Cayenne je temelj prodaje Porschea, a sad je dobio i čast da se temeljito modernizira prije lansiranja potpuno nove generacije.
S 95.000 prodanih primjeraka Cayenne je uspješniji čak i od manjeg Macana (86.000 prodanih primjeraka), a od lansiranja je uknjižio čak 1.25 milijuna prodanih primjeraka. Cayenne će u novom izdanju biti električni model, a do tada je Porsche odlučio ponuditi temeljito obnovljenu izvedbu koja će zadržati motore na fosilna goriva i nakon dolaska električne izvedbe.
Dizajnerski se novi Cayenne tek minimalno distancira u odnosu na original lansiran 2017. godine (Coupe je stigao dvije godine kasnije), ali valja imati na umu da su promjene doista ekstenzivne. Porsche tako spominje potpuno novi prednji kraj, a sve kako bi 'ubacio' Matrix LED svjetla. Uz doplatu se nude i HD Matrix LED svjetla s ukupno 64.000 piksela i funkcijom prilagodbe uvjetima korištenja vozila.
Standard su i 20-inčni kotači, dok stražnji kraj inspiraciju nalazi u Macanu. Stražnja svjetla sada nude 3D efekt, a po uzoru na Coupe pomaknuta je i pozicija registarske pločice.
I dok je vanjski izgled sličan originalu, kabina je potpuno nova. Porsche driver Concept nudi duh Taycana. Središnji zakrivljeni zaslon je dijagonale 12.6 inča, a zanimljivo je kako u okviru mogućih konfiguracija nudi i klasičan izgled instrumenata. Na sve se nadovezuje središnji zaslon infotainmenta od 12.3 inča, a potom dolazi i 10.9-inčni zaslon rezerviran za suvozača.
ScreenHits TV je sastavni dio ponude, a zaslon je izveden tako da ne ometa vozača. Nestala je i ručica mjenjača, a sve je dovelo do čišćeg izgleda središnje konzole. Zanimljivo je da Porsche uvodi multifunkcijski volan poput onog na 911, a na kojem su kontrole izbora stila vožnje. I da, motor se i dalje starta s lijeve strane, ali sada bez ključa, pritiskom na tipku.
Poglavlje o opremi ćemo preskočiti i reći kako je standardna ponuda osjetno bogatija. Kad su pak motori u pitanju, na startu se nude tri opcije: Prva je 3.0 V6 s 353 KS i 500 Nm, a dalje slijedi E-Hybrid s V6 motorom od 304 KS i elektromotorom od 177 KS za ukupno raspoloživih 470 KS i 650 Nm. Ovdje naglašavamo da se povećao i kapacitet baterije sa 17.9 na 25.9 kWh, a električni doseg je porastao na 90 km.
Top verzija je V8 biturbo s 474 KS i 600 Nm. Ova opcija znači i 4.7 sekundi za sprint do 100 km/h te maksimalnih 273 km/h. Upravo tako, Porsche je u vrijeme downsizinga V6 motor zamijenio većim V8. Loša vijest je da je Turbo GT izvedba izbačena iz ponude u Europi.
Osnovni Cayenne kreće od 110.989 eura, Cayenne Coupe od 119.757 eura, a isporuke kreću u srpnju.