ZA razliku od Leafa, koji se estetikom nije uspio nametnuti, ovaj novitet je itekako vizualno prijemčiv.
Nissan ima novu strategiju, a ona kaže kako će kroz 20 mjeseci lansirati 10 novih modela. A nakon što je predstavio novi Rogue, koji je u nas poznat kao X-Trail, stiže još jedan prijelomni model. Zove se Ariya i nema klasičan motor s unutrašnjim izgaranjem.
Ariya nosi ime prošlogodišnjeg koncepta iz Tokija, a posjeduje električni pogon. Odmah bitna stvar iz područja dizajna: avangardni dizajn koncepta je zadržan, i to izvana i iznutra. Hrabro, gotovo kao kada su lansirali prvi Qashqai.
U pogledu pogona su predviđene dvije izvedbe. Ona jeftinija ima jedan elektromotor od 160 kW (215 KS) i 300 Nm te stražnji pogon, dok AWD izvedba dva elektromotora i ukupno raspolaže s maksimalnih 290 kW (394 KS) i 600 Nm.
U pogledu performansi to znači oko 7,5 sekundi za sprint do 100 km/h uz maksimalac od 160 km/h. AWD verzija je već ozbiljni trkač, 100 km/h savladava za 5,1 sekundi i ne posustaje do 200 km/h. Bolje je to i od netom lansiranog BMW-a iX3.
U Nissanu kažu kako Ariya s 87 kWh baterijom i pogonom na jednoj osovini može prijeći do 500 km. Dolazi i jeftinija izvedba sa 63 kWh baterijom te dosegom od 360 km.
Što se komfora tiče, valja očekivati digitalni kokpit s dovoljno prostora za sve putnike i njihovu prtljagu (468 l). Logično, izvedba s AWD pogonom ima nešto manji prtljažnik (415 l). Zato je oprema prvoklasna i uključuje online povezivanje (i update) te ProPILOT 2.0 sustav.
Nissan Ariya će polovicom iduće godine stići na japansko tržište, a potom će putem Europe i Amerike. Očekuje se početna cijena od 45.000 eura.
Izvedbe
● Ariya 63 kWh – (160 kW/300 Nm / WLTP doseg: do 360 km)
● Ariya 87 kWh – (178 kW/300 Nm / WLTP doseg: do 500 km)
● Ariya 63 kWh e-4orce – AWD (205 kW/560 Nm / WLTP doseg: do 340 km)
● Ariya 87 kWh e-4orce – AWD (225 kW/600 Nm / WLTP doseg: do 460 km)
● Ariya 87 kWh e-4orce Performance – AWD (290 kW/600 Nm / WLTP doseg: do 400 km)