POSLJEDNJIH nekoliko godina sve su glasniji zahtjevi da se dodatno smanji maksimalna dozvoljena brzina, ali i uvede ograničenje brzine na pojedinim dionicama njemačkog Autobahna.
U početku je razlog bila sigurnost u prometu, a potom je porastom cijene energije kao glavni razlog bila naglašena težnja za smanjenjem potrošnje, bilo fosilnih goriva, električne energije ili pak plina. Osim dijela vladajuće koalicije u promociju ograničenja uključile su se svojevremeno i neke poznate osobe, pa i F1 pilot Sebastian Vettel.
>> Nijemci ipak neće smanjiti maksimalnu brzinu na autocesti, a razlog je neočekivan
Njemački ministar prometa Volker Wissing sada je ublažio svaku sugestiju da bi se ograničenje moglo uskoro uvesti.
"Stil vožnje je osobna odgovornost građana, sve dok drugi nisu ugroženi. Država bi se tu trebala suzdržati", rekao je Wissing njemačkim medijima. "Visoke cijene energije već uzrokuju da mnogi ljudi voze sporije. A s e-automobilima ljudi se neće voziti tako brzo jer žele štedjeti energiju u svojim baterijama."
Wissing pritom naglašava kako iz godine u godinu promet u Njemačkoj raste, a rast će i u budućnosti, prije svega jer drugi sustavi prometa poput primjerice željeznice nisu na sebe preuzeli potrebe prijevoza. "Čak i ako se to ne sviđa svima: bit će više prometa na njemačkim cestama i moramo se nositi s tim. U suprotnom, ekonomija će uskoro stati, a mi ćemo izgubiti radna mjesta", zaključuje Wissing.