ZBOG uvođenja WLTP-a najjeftiniji Golf je osjetno skuplji i od Audijevog pandana, a pravo bogatstvo je potrebno izdvojiti i za pojedine Škode, Renaulte i druge modele.
Uvođenje novog standarda mjerenja potrošnje i emisije ispušnih plinova odrazilo se na trenutnu ponudu novih automobila na europskom, pa tako i na hrvatskom tržištu. Nakon što su proizvodnju zaustavili Porsche te Volkswagen za određene modele, isto je učinio i Peugeot sa sportskim 308 GTI-em, ili pak BMW sa serijom 7.
Prilagodba ili prelazak s NEDC-a na WLTP, kako vam draže, potrajat će do kraja mjeseca kada bi se ponuda trebala normalizirati. A to trenutno znači kako je najpovoljniji Up! dostupan za oko 116.000 kn, a novi Golf za 285.882 kn (GTD/184 KS) u ponudi Autozubaka. Tek nešto manje je potrebno izdvojiti za Škodu Superb, oko četvrt milijuna kuna. U Renaultu su primjerice kod Meganea iz ponude privremeno izbačeni neki motori, a kod Talismana i Scenica u ponudi su ostale tek dvije dizelske izvedbe. Espace se nudi isključivo u najprestižnijoj izvedbi po cijeni od 368.700 kn.
Ima i dobrih vijesti
I dok većina ima problema, uvođenje WLTP standarda spremno je dočekao PSA koncern. Iz zastupništva nas tako obavještavaju kako sve izvedbe osobnih vozila marki Citroën, Peugeot i DS koja se naručuju u proizvodnju, homologirana su u skladu s WLTP protokolom. Pritom su BlueHDI dizelaši opremljeni SCR tehnologijom (selektivna katalitička redukcija), a benzinci s izravnim ubrizgavanjem imaju filtar krutih čestica.