Foto: BMW
JEDAN od najznačajnijih noviteta BMW-a je konačno ugledao svjetlo dana i odmah se predstavio kao tehnološki savršena poslovna limuzina izuzetne dinamike i visokog stila.
Kao što su sugerirale prve fotografije bavarski div je za novu, sedmu po redu, generaciju odlučio igrati na sigurno. Tako pomalo generički BMW-ov dizajn vizualno sugerira da nije puno toga novog, no istina je kudikamo drugačija. Ipak su to Nijemci, a oni baš ništa ne prepuštaju slučaju. Uostalom, treba znati prodati 7,6 milijuna primjeraka vozila prisutnog na tržištu kroz šest generacija.
Tako se odlučilo pratiti trendove viđene kod rivala, pa je serija 5 u pogledu eksterijera ništa drugo doli skalirana serija 7, sa donekle naglašenijom agresivnom sportskom notu, vidljivom.
Isto govore i podaci o dimenzijama vozila. Nova serija 5 u duljinu je narasla 36 mm, šira je 6 mm i viša 2 mm. Pritom je razmak između osovina narastao za 7 mm na 2.976 mm. Pritom je postignuta vrhunska aerodinamika – koeficijent otpora zraka Cd iznosi 0,22. Rast dimenzija odrazio se na bolju ponudu prostora i 10 l veći prtljažnik, sada sa standardnih 530 litara.
Nova serija 5 postavljena je na CLAR (Cluster Architecture) platformu sa obiljem lakih materijala, što pak za posljedicu ima smanjenje mase za oko 70 kg, odnosno i do 100 kg ako se uzme u obzir cijeli automobil. Preinačen je i ovjes, sada s više aluminijskih komponenti, a na raspolaganju su i četiri podešenja istog ovisno o izboru motora, od standardnog, preko sportskog do aktivnog i elektronski nadziranog.
Četiri su predviđena motora, dva dizelska i još dva benzinca. Dizelski start označava 520d sa 2.0 motorom i maksimumom od 190 KS i 400 Nm.100 km/h uhvati za 7,6 sekundi, postiže 237 km/h i troši 4,1 l/100 km. Podsjećamo, to je bazna izvedba. 530d sa 3.0 šestakom je prava zvijer. Daje 265 KS i 620 Nm, potjera 5-icu do stotke u samo 5,7 sekundi, a prosječno popije tek 4,5 l/100 km.
Benzinska ponuda kreće od 530i u kojem je dvolitreni turbak sa 252 KS i 350 Nm. 100 km/h hvata za 6,2 sekundi i prosječno troši 5,4 l/100 km. Slijedi ju 540i sa 3.0 motorom i 340 KS (i 450 Nm), koji usprkos ogromnoj snazi troši tek 6,5 l/100 km i 100 km/h uhvati za 4,8 sekundi.
U ožujku iduće godine na tržište će stići i 530e plug-in hibrid sa kombinacijom 2.0 turbo motora i elektromotora, te sinergijskim maksimumom od 252 KS i 420 Nm. Prosječna potrošnja mu je tek 2.0 l/100 km.
Posebna poslastica bit će M550i xDrive čiji 4.4 V8 sa 462 KS i 650 Nm potjera 5-icu do 100 km/h za svega 4,0 sekundi. Brže je to od trenutnog M5, pa je sasvim jasno kako će novi M5 sa više od 600 KS biti predvodnik klase, već od druge polovice 2017. godine.
Serija 5 se standardno isporučuje sa stražnjim pogonom, dok će se opcijski nuditi pogon na sve kotače, ali i aktivna (zakretna) stražnja osovina poznata pod oznakom Integral Active Steering. 520d standardno ide sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok svi ostali dobivaju 8-stupanjsku automatiku.
Samo jedan pogled na interijer jasno ukazuje izvorište u seriji 7, uz najvažniju razliku što je ovdje ipak vozač u centru pažnje. Vrhunska oprema i materijali se podrazumijevaju, a najveća novost je obilje naprednih tehnologija. Primjerice, sustav autonomne vožnje sada ne radi samo u fazi praćenja vozila već je sposoban i za manevar pretjecanja. I tako do 210 km/h. ParkNow funkcija traži slobodna parkirna mjesta, rezervira i plaća parkirno mjesto, a automobil naravno autonomno parkira. Naredbama se upravlja glasovnom funkcijom.
M paket će biti dostupan odmah po lansiranju. Uključuje temeljitu karoserijsku nadogradnju, sportski ispuh i podvozje te 19-inčne kotače. Iznutra vlasnik dobiva sportski individualiziranu kabinu kroz trokraki upravljač, obilje aluminija i SensaTec materijal u kombinaciji sa kožnim presvlakama s plavim prošivima.
Cijene još nisu poznate, ali se može pretpostaviti lagani rast u odnosu na aktualni model. Početak prodaje zakazan je za 11. veljače iduće godine.