Novi Enzo: Bolid o kojem se priča

PREMA posljednjim informacijama nova će jurilica iz Maranella imati pogonski sklop snažniji od 800 KS, težit će oko 1.100 kg te se jednako dobro snalaziti na stazi i običnoj cesti. U pitanju je nasljednik modela Enzo skrivenog iza kodnog imena F150 koji bi široj javnosti trebao biti predstavljen sljedećeg proljeća.

Ovaj cestovni bolid Formule1 bi svojim kupcima trebao ponuditi svo Ferrarijevo F1 znanje upakirano u "obični" automobil. Ugljična vlakna, KERS, aktivna aerodinamika i druge slične odrednice koje vezujemo uz F1 će sasvim sigurno biti dio ovog automobila.

Ukratko spomenimo samo kako F150 svoje korijene vuče iz modela FXX iz 2005, testnog automobila namijenjenog korištenju isključivo na trkaćoj stazi. Drugi izvornik je Millechilli studija iz 2007, kojom je Ferrari istraživao tehnička rješenja i materijale za snižavanje mase svojih automobila.

F150 će se temeljiti na kompaktnom središnjem monocoqueu od ugljičnih vlakana koji teži svega 70 kg (20% lakši od Enzovog). Pokretat će ga središnje smješteni atmosferski V12 potpomognut manjim električnim motorom i litij-ionskim baterijama.

Radit će se o upotrebi Ferrarijevog Hy-KERS pogonskog sustava koji će doprinijeti poboljšanju performansi, smanjivanju potrošnje goriva, ali i boljim voznim svojstvima automobila putem novog sustava usmjeravanja okretnog momenta.

Očekuje se kako će 6.3 V12 razvijati snagu veću od 750 KS, dok će električni motor pomagati sa dodatnih 100-tinjak konjskih snaga i oko 300 Nm okretnog momenta.

Inače, motor se nalazi ispred stražnje osovine, uparen je s novim mjenjačem s dvije spojke i konstrukcijski je posebno prilagođen tome da on i svi njegovi "priključci" poput kutije mjenjača, baterija i sl. "sjede vrlo nisko", odnosno da doprinose niskom težištu automobila.

Monocoque od ugljičnih vlakana će imati vrata ovješena o krov, poput Enza. Sjedalo vozača će biti fiksno, dakle izliveno kao dio monocoquea prema dimenzijama svakog pojedinog naručitelja. Položaj leđa će biti uspravan, a noge će biti u donekle povišenom položaju, tzv. race-car style. Položaj upravljača i pedala će biti moguće namještati, a većina komandi, odnosno prekidača će se nalaziti na upravljaču, kao kod F1 bolida. Ovdje spomenuta rješenja bi trebala spustiti masu za oko 90 kg.

Kako bi ovaj automobil trebao izgledati možete vidjeti na priloženom renderu. Cijena mu dakako još uvijek nije poznata, no ispod milijun Eura svakako neće biti. Također, treba reći i kako će se gotovo sigurno raditi o automobilu ograničene proizvodne serije koji će biti dostupan (barem isprva) samo odabranima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.