Novi Volkswagen stoji 50.000 eura i ima bubanj kočnice umjesto diskova, evo i zašto

Foto: Volkswagen

AKO ste mislili kako su diskovi preuzeli primat, prevarili ste se, najnoviji i tehnološki najnapredniji Volkswagen ima klasične bubanj kočnice. 

Da se razumijemo, bubanj kočnice nisu loše. Naprotiv, mnogi ih cijene, a koncept izumljen 1900. godine zadržao se do danas na jeftinijim automobilima. Razmjerno jednostavan i učinkovit kočni mehanizam se još 1970-ih koristio na svim kotačima, sjećamo se primjerice Renaulta 4, a potom je ostao kod jeftinijih auta straga, poput Ford Fieste. Razlog je prije svega zbog jeftinije izvedbe, pouzdanosti i učinkovitosti mehanizma parkirne kočnice te dobrih kočnih značajki pri normalnim performansama.

 

S trenutnom startnom cijenom od 49.950 eura Volkswagen ID.4 zasigurno nije jeftin auto. Međutim, novinar Gary Gastelu je uočio kako ovaj auto na stražnjim kotačima doista ima bubanj kočnice, i to usprkos imidžu trenutno najnaprednijeg automobila u klasi. 

>> Volkswagen predstavio električni SUV za 49.950 eura

Za utjehu recimo kako su sprijeda diskovi. Prva pretpostavka je kako je Volkswagen odlučio štedjeti, baš kao na novom Golfu za koji mnogi kažu da je izgubio ponešto rafiniranosti prethodnika. O ovome se raspisao i magazin The Drive, a oni su pretpostavili kako su bubnjevi izabrani jer su dovoljni za automobil koji može snažno kočiti motorima u fazi regenerativnog kočenja. Time bi se moglo dodatno uštedjeti, odnosno smanjiti cijena automobila. A to je kod električnih automobila najveća prepreka popularizaciji.

A onda su reagirali iz Volkswagena. Njihov glasnogovornik je objasnio kako diskovi pri ujednačenoj vožnji izazivaju povećanje otpora kotrljanja, a time i potrošnju energije. Bubnjevi su konstrukcijski tako izvedeni da njihove pakne ne utječu na otpor dok se ne koriste. Dodatno, bubnjevi su pouzdaniji u fazama kada kočnice imaju velike intervale nekorištenja, a to je čest slučaj kod električnih automobila.  

Stoga, prema svemu rečenome ispada kako Volkswagen nije štedio već je optimizirao automobil do najmanjih detalja. 

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.