FORD je predstavio novu generaciju svog najpopularnijeg SUV-a, a koja uz atraktivnijui izgled donosi daleko konkurentniju ponudu pogona.
Svejedno je kako ga zvali, Escape ili Kuga, ovo je trenutno najpopularniji Fordov SUV model u Europi, a na ljestvici prodaje pri Fordu se nalazi na trećem mjestu, odmah iza Fieste i Focusa. I da, ovo je slika i prilika onog što je Ford mislio kad je najavio gašenje ponude osobnog programa.
I doista, nova Kuga izgleda osjetno atraktivnije od prethodnika. Poput Focusa postavljena je na C2 platformu, a istu će koristiti i budući modeli. Pritom su se i dimenzije značajno povećale, ali uz još bolju krutost i do 90 kg manju masu. Konkretno, treća je generacija 89 mm dulja i 44 mm šira, dok je istovremeno visina pomodno smanjena, i to za 20 mm. U Fordu naglašavaju bolju ponudu prostora, te dakako bolju kvalitetu i opremljenost. Realno, Focus je primjetan kao počelo svega, a dojam će upotpuniti digitalni kokpit, te dodaci poput B&O audio sustava, WiFi povezivanja i bežičnog punjenja.
Ali prava novost je ispod poklopca. Pored klasike kao što su 1.5 benzinac sa 120 KS i 150 KS, te dizelaša (1.5/120 KS, 2.0/180 KS) Ford je odlučio ponuditi čak tri elektrificirane izvedbe.
Najzanimljiviji je plug-in hibrid koji kombinira 2.5 benzinac i elektromotor, a uz 225 KS nudi i 50 km dosega u vožnji na struju. Baterije od 14.4 kWh se pune za oko 4 sata. Dalje slijedi hibridna izvedba na istim osnovama, ali tek od iduće godine, dok će hibridnu eko ponudu zaokružiti Kuga EcoBlue Hybrid. Nju čini 2.0 dizelaš sa 150 KS, 48V sustav i Auto Start-Stop koji zajedno nude potrošnju od svega 5 l/100 km. Konvencionalna ponuda motora dobiva i novi osam-stupanjski automatski mjenjač.
Sve u svemu Ford je napravio odličan posao i još jedan konkurentan model kojeg će mnogi razmotriti kao iduću kupovinu, čak i oni koji su prije bježali od plavog ovala. Razloga je više, od dizajna i (vjerojatno) poslovično solidno odmjerene cijene, a o mogućnosti izbora brojnih eko izvedbi i AWD pogona da i ne govorimo. Ovako na prvu, za najvišu ocijenu u debiju nedostaje tek ono nešto po čemu bi se Kuga ipak nešto značajnije odmakla od rivala, dakako u pozitivnom smislu.