NAJPRODAVANIJI modeli su stari znanci, a primjetan je i osjetan rast prodaje pojedinih njemačkih marki.
Prodaja novih automobila se u Europi stabilizirala na malo preko milijun vozila mjesečno, što je na razini istog razdoblja lani. Međutim, to ne znači da su svi proizvođači postigli podjednaki uspjeh.
Svaki treći prodani auto iz VW grupe
Volkswagen grupa je tijekom listopada prodala 287.000 automobila što je rast od čak 11%, objavio je Jato. I pritom valja imati na umu da je Audi podbacio. Ono nevjerojatno je da je osnovni uzrok uspjeha rast prodaje električnih modela. Tako je Škoda Enyaq postala najprodavaniji električni model u Europi istisnuvši s postolja Teslin Model 3.
Volkswagen grupa je u listopadu držala 27.6% tržišta Starog kontinenta, što je doslovno najbolji rezultat unazad četiri godine. Ovdje vrijedi reći kako je najprodavanija marka u Europi Volkswagen, ispred Toyote i Škode.
Stellantis pak ima razloga za brigu. Njihova prodaja je i dalje u minusu. Posebno velik pad bilježe plug-in hibridi od čak 64%. Ukupni minus u prošlom mjesecu bio je primjetnih 17%.
Dacia Sandero je europski broj 1
Jeftini Sandero je i dalje omiljeni izbor europskih kupaca. Sandero je biralo 21.740 kupaca, a vrijedi spomenuti i novi Duster, koji je s 14.235 prodanih primjeraka zabilježio rast prodaje od čak 44%. Odličan rezultat postigao je i drugoplasirani Peugeot 208 koji je s 20.389 prodanih primjeraka u rastu od 40%.
Trećeplasirani Tiguan je odlično prihvaćen kod europske publike. Iako se radi o nešto skupljem modelu od rivala s ljestvice, rast prodaje od 72% doveo je obiteljski SUV do trećeg mjesta.
Spomenimo još neke zanimljive pojave na tržištu novih automobila. Volvo EX30 zabilježio je više od 5300 prodanih primjeraka, Porsche Macan je zabilježio porast od 142% jedinica zbog dolaska nove električne generacije, a Fiat Abarth 600 doživio je porast prodaje s 304 u listopadu 2023. na više od 4169 primjeraka prošlog mjeseca.