KONCEPTNI automobili obično su dizajnirani da potaknu maštu, a ne da ispune finese cestovne ispravnosti. Međutim, čak i prema tim standardima, nova Pininfarina Enigma GT predstavljena na Ženevskom salonu automobila 2024. daje sve od sebe svojim stilom, zaslonima i održivim izvorima energije.
Tipično Pininfarinino rješenje
Za početak, Pininfarina je sigurno mislio da krilna vrata nisu dovoljno zanimljiva, jer Enigma GT ima nadstrešnicu koja se potpuno otvara - ideja kojoj se tvrtka stalno vraća, nakon što ju je koristila za Abarth 2000 Coupe, Ferrari 512S Berlinetta Speciale i Maserati Birdcage 75.
Otvaranjem nadstrešnice podiže se ogromno neprekinuto vjetrobransko staklo, koje obavija sve putnike, i aeronautički inspirirana nadzorna ploča s masivnim, gotovo prozirnim OLED zaslonom.
Unutrašnjost također sadrži napredne, održive materijale, tehnologiju proširene stvarnosti za vjetrobransko staklo i umjetnu inteligenciju za koju Pininfarina kaže da se može koristiti za informacije o točkama interesa u blizini ili upozoravanje vozača na mrtve kutove.
Dizajn superautomobila
Enigma GT ne bi bila futuristički grand tourer bez autonomnog načina vožnje za duža putovanja za koji Pininfarina kaže da omogućuje vozaču da bolje uživa u vremenu s putnicima i stvara opuštajuću atmosferu u kojoj oni mogu uživati.
U međuvremenu, vanjski dizajn trebao bi oponašati dizajn automobila sa središnjim stražnjim rasporedom motora, koji se češće koriste u superautomobilima, a ne u 2+2 GT modelima. Talijanska dizajnerska kuća kaže da je to ključno za "beskompromisne karakteristike" automobila.
Uz kombiniranu pomoć "zračno oblikovanih" prednjih spojlera, niskog glatkog prednjeg kraja i aktivnih aerodinamičkih pomagala kao što su poklopci rešetke, deflektori prednjih kotača i "aero-rep", Enigma GT može zadržati potisnu silu dok također postiže koeficijent otpora od samo 0.24Cd.
Kombinacija struje i vodika
Kako bi odgovarala stilu i interijeru nadahnutom Zvjezdanim stazama, Enigma GT koristi električni motor za pogon prednjih kotača, dok 2.5-litreni turbo V6 motor s unutarnjim izgaranjem na vodikov pogon šalje snagu na stražnje kotače. Oni proizvode do 268 KS, odnosno 436 KS, što rezultira vremenom od 0-100 km/h od ispod četiri sekunde.
Pa ipak, Enigma GT nije velika kao što biste očekivali: s 4580 mm od nosa do repa, gotovo je 10 cm kraća od Tesle Model 3 limuzine, iako je 10 cm šira i preko 20 cm niža od Tesle.
Pininfarina naziva Enigmu GT potpuno virtualnom "studijom dizajna", ali kaže da ona predstavlja ideju koju će tvrtka dalje razvijati, uoči svoje 75. obljetnice 2025.
Pininfarinin glavni kreativni direktor Felix Kilbertus tvrdi da je izložbeni automobil “početak, nešto još uvijek pomalo misteriozno, prvi korak u rješavanju škakljivog problema”. Pa, sretno!