Screenshot: YouTube
KINEZI rješenje za gradske gužve vide u inovativnom autobusu ogromnog kapaciteta koji vozi iznad vozila i time optimizira kapacitet već izgrađenih prometnica.
Punim imenom Transit Elevated Bus (TEB) predstavljen je ovih dana na China Beijing International High-Tech Expo (CHITEC), tehnološkom događaju godine na kojem brojne kompanije pod patronatom državnih vlasti predstavljaju najnovija dostignuća.
Model TEB-a predstavljen je na sajmu kao prvo optimalno rješenje prometnih gužvi sa stanovišta omjera učinkovitosti i cijene. U pravilu se radi o povišenim autobusima koji putuju iznad vozila ne ometajući svakodnevni promet. Širinom zahvaćaju dvije prometne trake, dok ukupna visina iznosi oko 4,5 metara. Pritom velike dimenzije vozila omogućuju ogroman kapacitet – jedan TEB može prevesti oko 1.200 putnika, što je kapacitet desetak gradskih autobusa.
Zahvaljujući solarnim panelima na površini krova ovo je inovativno vozilo prihvatljivo i sa stanovišta ekološkog aspekta. S druge strane "kapacitetom od 1.200 putnika TEB je jednako učinkovit kao podzemna željeznica, a pritom cjelokupna infrastruktura stoji pet puta manje", izjavio je glavni projektant Bai Zhiming za državnu televiziju.
Shenzhen Huashi Future Parking Equipment je tvrtka koja stoji iza koncepta TEB, a tvrde kako im za implementaciju cjelokupnog sustava treba oko godinu dana. Ekspeditivni Kinezi već najavljuju izgradnju pokusne linije u Qinhuangdau, gradu na sjeveru Kine, i to već u drugoj polovici ove godine.
U Europi također ne miruju već najavljuju Lilium, prvu letjelicu za osobne potrebe sa vertikalnim uzletom i slijetanjem, a koja se razvija u okviru ESA (European Space Agency) .
Uzevši u obzir najavu Hyperloop transporta već od 2020. godine, te komercijalizacije Liliuma do 2018. godine nesumnjivo je kako ćemo već u narednih pet godina doživjeti značajne promjene u transportnim tehnologijama, a posebno u cestovnom prijevozu.