Unatoč nedavnom usporavanju rasta prodaje električnih vozila, broj odštetnih zahtjeva za sudare koji uključuju BEV-ove (baterijska električna vozila) i dalje raste u Sjevernoj Americi. Iako su oni možda manje skloni oštećenjima, popravak električnih vozila često dolazi s većim troškovima u usporedbi s tradicionalnim vozilima pogonjenim motorima s unutarnjim izgaranjem (ICE).
Prema najnovijoj studiji tvrtke Mitchell (tvrtka koja nudi rješenja za procjene štete), zahtjevi za popravak sudarom oštećenih BEV-ova porasli su za 2.5 posto u SAD-u i 3.95 posto u Kanadi tijekom drugog kvartala 2024. godine. Ovaj porast dogodio se unatoč usporavanju prodaje koje je dovelo do pada tržišnog udjela BEV-ova, koji je pao na 9.3% u prvom kvartalu 2024. s 10.2% u trećem kvartalu 2023. u SAD-u.
Prosječna vrijednost odštetnog zahtjeva između pet i šest tisuća dolara
Mitchell izvještava da je prosječna vrijednost odštetnog zahtjeva za popravak BEV-ova u drugom kvartalu 2024. iznosila 5.753 dolara u SAD-u i 6.534 kanadskih dolara u Kanadi. Nasuprot tome, vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem (ICE) imala su značajno niže troškove, u prosjeku 4.806 američkih dolara u SAD-u i 4.958 kanadskih dolara u Kanadi. To znači da je popravak BEV-ova oštećenih u sudaru bio 20% skuplji u SAD-u i nevjerojatnih 31% skuplji u Kanadi u usporedbi sa sličnim vozilima s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Što se tiče marki i modela, Tesla Model 3 i Model Y prednjače po učestalosti zahtjeva među BEV-ovima i u SAD-u i u Kanadi, čineći više od polovice svih slučajeva. To nije iznenađujuće s obzirom na njihov broj na cestama, što prirodno povećava vjerojatnost da će biti uključeni u nesreće u usporedbi s manje uobičajenim električnim vozilima.
Popravci složenijih plug-in hibrida znatno skuplji od tradicionalnih
Učestalost zahtjeva također je porasla za hibridna vozila. Blagi hibridi, koji su tehnički slični vozilima s motorima s unutarnjim izgaranjem, imaju usporedive troškove popravka u SAD-u. Međutim, složeniji plug-in hibridi pričaju drugačiju priču, s troškovima popravka koji su za 12.5% viši nego za vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem nakon sudara.
Učestalost potpune štete je zapanjujuće slična između novijih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem i BEV-ova, sa stopama od 9.45% i 9.16%, respektivno. Ova sličnost proizlazi iz sve veće složenosti modernih vozila, što ih čini sve težima i skupljima za popravak.
Više radnih sati za mehaničara nego dizelaši i benzinci
Još jedna zanimljiva činjenica je da, iako BEV-ovi zahtijevaju više mehaničkih radnih sati po procjeni u prosjeku, manje je vjerojatno da će trebati popravke okvira u usporedbi s vozilima pogonjenim motorima s unutarnjim izgaranjem (5.21 posto naspram 8.18 posto).