Porsche radi na automobilu koji vibrira, evo i zašto

Foto: Porsche

ELEKTRIFIKACIJA kao glavni trend u autoindustriji sa sobom donosi i neke nove prioritete koji zahtijevaju što bolje inovacije.

Jedan od takvih prioriteta je aerodinamika, koja direktno utječe na utrošak energije za kretanje, a time i sami doseg. Ponekad su rješenja jednostavna, ponekad vrlo kompleksna i skupa, a ponekad i pomalo čudna. 

Jedno takvo čudno rješenje mogao bi uskoro ponuditi Porsche. Naime, oni pokušavaju nizom metoda poboljšati aerodinamiku vozila, a jedna od njih su i vibracije. Inače nepoželjna pojava gibanja vozila kroz medij (zrak) sada bi mogla postati rješenje za poboljšanje aerodinamike vozila. 

Stoga istraživači na sveučilištu u Stuttgartu rade na vibrirajućem automobilu. "Ispitujemo je li moguće smanjiti vrijednost koeficijenta Cd na određenim točkama karoserije automobila sustavnim uvođenjem vibracija", rekao je profesor Andreas Wagner, voditelj programa automobilskog inženjerstva na sveučilištu. "Ako uvedete puls u protok zraka oko automobila pomoću zvučnika, može se utjecati na njegovo ponašanje odvajanja pri postrujavanju."

Porsche pritom postavlja i uvjet, a to je da generirani zvuk i vibracije ne narušavaju konstrukciju vozila i osjećaj u vožnji. Stoga putnici ne smiju čuti taj zvuk prije no što se ova metoda primijeni na serijskim automobilima. Do tada će Porsche raditi na aktivnim elementima aerodinamike uz neizostavnu upotrebu CFD-a prije same provjere u zračnom tunelu, baš kao što je to slučaj kod, primjerice, brodova. 

U svakom slučaju, brojne su metode kojima se može povoljno utjecati na aerodinamiku. "Dobra vrijednost Cd može se postići na različite načine. Ako, primjerice, želite optimizirati stražnji kraj, možete promijeniti visinu stražnjeg poklopca i difuzor u podvozju", kaže Marcel Straub, vodeći inženjer za aerodinamiku i termičke procese u Porsche Engineeringu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.