Kineska marka lagano osvaja Europu. Sad je predstavila brutalno jeftinu limuzinu

Screenshot: YouTube

Kineska marka Xpeng polako osvaja Europu. Prodajna mreža se širi, a razmišljaju i o otvaranju tvornice kako bi izbjegli visoke poreze, piše Forbes. Njihov najnoviji električni model Mona M03 u Kini košta manje od većine europskih gradskih benzinaca.

Kineski proizvođač Xpeng predstavio je u srijedu svoj model Mona M03, kojem će se cijena kretati od 15.220 do 19.795 eura.

Dakako, radi se o cijenama tog modela u Kini. Na europskom tržištu one bi trebale biti veće zbog poreza. No čini se da će Xpeng tome doskočiti otvaranjem tvornice u Europi. U ovom trenutku još nisu odabrali lokaciju na kojoj će se automobili proizvoditi.

Što se prodaje tiče, Reuters je u travnju naveo da se Xpeng već prodaje u Nizozemskoj, Norveškoj i Njemačkoj. U planu im je pokretanje prodaje i u Francuskoj, Italiji, Ujedinjenom Kraljevstvu i još nekim državama. Plana za prodaju u Hrvatskoj još nema, no jedan očito uvezeni automobil te marke registriran je i kod nas.

Limuzina veličine Audija A4 i Tesle 3

Novi model Mona M03 košta manje i od većine benzinskih gradskih modela, a nudi znatno više. Dug je 478 centimetara, širok 190, dok mu je prtljažnik obujma čak 621 litru. 

Za usporedbu, Audi A4 dug je 476 centimetara, širok 185, dok mu je prtljažnik obujma 460 litara. Doseg osnovnog modela iznosi 515 kilometara. Nazivaju ga pametnim automobilom jer ima i razne sustave koji vožnju čine sigurnijom i lakšom.

Dakako, Mona M03 puno je veći konkurent Tesli 3 nego Audiju. Osim dimenzijama, na njega sliči oblikom i interijerom. No Tesla 3 je na kineskom tržištu dvostruko skuplji od Mone.

Tri predviđanja

Tijekom proslave 10 godina kompanije i predstavljanja Mone M03 izvršni direktor i predsjednik Xpenga He Xiaopeng iznio je i tri predviđanja. Očekuje da će tijekom sljedećeg desetljeća ostati samo sedam glavnih kineskih automobilskih marki. Nije to rekao, no podrazumijeva se da bi Xpeng trebao biti jedna od njih. On očekuje da će se polovina Xpengovih modela prodavati u inozemstvu, dok će godišnja prodaja njihovih vozila s AI pogonom dosegnuti milijun jedinica.

Tvrtka je predstavila i svoj čip XPENG Turing, nazvan po pioniru računalstva Alanu Turingu. Riječ je o prvom čipu na svijetu s 40 jezgri koji je prilagođen modelima s umjetnom inteligencijom. To je i prvi čip dizajniran za osnaživanje automobila definiranih umjetnom inteligencijom, robota s umjetnom inteligencijom i eVOTL-ova (električnih letjelica koje vertikalno slijeću i uzlijeću). Taj čip značajno će potaknuti razvoj Xpengovih AI modela.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.