Screenshot: Facebook/Mate Rimac
MATE Rimac objavio je na svom Facebook profilu snimku prve test vožnje starog, električnog BMW-a.
Na videu stari Rimčev BMW drifta na snijegu, snage limitirane na 20 %.
Prvi hrvatski električni trkaći BMW
Inače, Rimac je razvio prvi hrvatski električni trkaći BMW. Rimac i njegov tim su iz normalnog BMW-a serije 3, popularne kockice, proizvedenog u osamdesetima napravili automobil koji je zadivio sve zbog činjenice da ide na električni pogon i ima maksimalnu brzinu od čak 280 kilometara na sat.
Cijela priča je počela kada je Rimcu nakon napornog dana na trkaćoj stazi "krepao" motor. Popularni Wired pisao je kako bi većina drugih vozača u tome trenutku stavila novi motor ili prodala automobil u dijelovima, no to nije bio slučaj kod Rimca. "Izvadio sam motor iz automobila, pogledao prazan prostor ispod haube i razmišljao što unutra staviti", kazao je Rimac Wiredu te dodao da mu je tada sinula ideja da napravi električni trkaći automobil.
Ono što je počelo kao ideja završilo je kao dvogodišnji projekt, a Rimčeva tvrtka VST je provela BMW kroz četiri faze elektrifikacije. Prva faza je počela kupljenim dijelovima te je završila nakon šest mjeseci, ali je tada automobil bio jednostavan s lošim performansama. No oni su nastavili raditi te su izradili motor nazvan VST BiMoto EV koji ima 680 konjskih snaga, domet od 180 kilometara, a do 100 kilometara na sat ubrza za samo 3,5 sekundi. Maksimalna brzina mu je bila nevjerojatnih 280 kilometara na sat.
Obaranje rekorda
Također, Rimac je 2011. uspio oboriti Guinnessov rekord starim BMW-om "kockicom". U intervjuu za Index iz 2014. godine, opisao je kako se počeo baviti tim automobilom.
"S nekim prvim novcima koje sam zaradio sam kupio staru BMW 'Kockicu', koja je bila četiri godine starija od mene, jer sam volio aute. A kako sam volio i tehnologiju, elektrotehniku, htio sam spojiti te dvije strasti, i onda sam iz te stare BMW 'kockice' krenuo raditi električni trkaći auto", opisao je Rimac priču o zelenom BMW-u koji je ušao u legendu.
"Bio sam prvi koji se uspješno električnim autom natjecao protiv benzinskih na utrkama, unutar iste kategorije, jer nije bilo posebne kategorije za električne automobile. Nakon svake utrke bih ga poboljšavao i bio bi sve brži, bolji i pouzdaniji - i počeli su stizati rezultati. 2010. sam počeo pobjeđivati s tim autom, a godinu dana kasnije sam skinuo pet svjetskih, Guinnessovih rekorda za ubrzanje električnih automobila. I od tud je krenulo - tad sam osnovao tvrtku, krenuo zapošljavati ljude i profesionalno iz nule raditi auto za tržište. Do tad je to bio hobi, a tad sam od toga odlučio napraviti posao."
Dizanje na višu razinu
"Kako sam radio taj BMW, na početku sam krenuo s kupljenim, postojećim komponentama. I već na prvoj trci su se te komponente pokazale neadekvatnima i onda sam krenuo raditi vlastite baterijske sustave i elektroniku. Sve što sam zamijenio nečime što sam sam napravio u odnosu na kupljene komponente je bilo bolje. Nakon nekog vremena u autu više nije bilo ničega što je kupljeno, nego sve iz kućne radinosti", ispričao je Rimac.
"Smatrao sam kako je potencijal koji ta tehnologija ima puno veći od onog što iskorištava tehnologija koja se nalazi na tržištu. Zato sam se odlučio tu cijelu tehnologiju dići na jednu višu razinu, kroz te utrke, i nakon nekog vremena smo imali cijeli paket tehnologija za napraviti cijeli auto i od tog starog BMW-a je ostala samo ljuska", rekao je u intervjuu za Index iz 2014.