ZBOG prodaje neispravnog rabljenog Ferrariju kupcu će morati platiti nevjerojatnu odštetu.
U Americi vrijede neka druga pravila, pa je tako i zaštita potrošača na "nešto" višem nivou od onog na koji smo mi navikli. I dok se kod nas o jamstvu na rabljeno vozilo govori tek nekoliko godina, preko bare takva praksa postoji već desetljećima, čak i kad su u pitanju sportski automobili s nemalim radnim vijekom iza sebe.
Najnoviji primjer upravo to govori. Hamid Adeli se 2016. godine zapikirao u Ferrari F430 iz 2007. godine, kojeg je na svojim stranicama nudio Mercedes salon iz Virginije. Adeli se pritom na kupovinu odlučio na slijepo, bez da je automobil uživo pregledao, a razlog je osim cijene od 90.000 dolara bilo jamstvo salona da je automobil u savršenom stanju "pali vozi".
No, problemi kreću vrlo brzo nakon što je automobil isporučen kupcu u Fairfaxu u Virginiji. Miris benzina osjetio se u autu, ali i nakon što je auto odsjeo jednu noć u garaži. Auto nakon toga Adeli odvozi u Ferrarijev servis gdje utvrđuju mnogobrojne probleme, od onih na ovjesu i pumpi goriva, do pukotina na usisnoj grani. I ne bi sve to bilo toliko strašno da iste stvari nije detektirao Ferrarijev specijalist pri pregledu vozila prije same prodaje, saznao je Adeli.
Vidno ljut Adeli zove salon gdje je kupio auto i tamo dobiva odgovor da je veći dio problema otklonjen, a za preostale se mora sam pobrinuti o svom trošku, "jer se radi o 10 godina starom automobilu". I tu svaka sličnost s praksom u nas staje, jer Adeli podiže tužbu pozivajući se na prava potrošača. Sudac je naravno presudio u korist kupca, pa će salon morati platiti zamjenu usisne grane u iznosu od 6.835 dolara, 13.366 dolara ostalih troškova, ali i platiti nevjerojatnih 5,8 milijuna dolara odštete. U salonu priznaju krivice i najavljuju žalbu. Trenutno su spremni platiti odštetu od tek 27.340 dolara U svakom slučaju Adeli će imati ispravan Ferrari, a i smiješi mu se pristojna odšteta, vjerojatno i za jedan novi primjerak.