RIMČEVA kompanija Project 3 Mobility, zadužena za robotaksije, obećava da će napraviti veliki korak u sektoru samovozećih auta kada 26. lipnja otkrije svoj prvi auto.
P3 Mobility već testira robotaksije po Zagrebu, a u planu ima i postaviti veliki broj tih samovozećih auta po gradskim lokacijama. Ne izostavljaju ni testiranje prateće infrastrukture i tzv. "matične" baze, kao i senzore za miris i prljavštinu koji bi trebali otkrivati kada auti trebaju na pranje, piše AutoExpress.
Vremenski plan lansiranja na web stranici P3 Mobility predviđa potpuno lansiranje u Zagrebu od 2026. godine, dok će se isto u Velikoj Britaniji i Njemačkoj dogoditi godinu nakon.
"Nećemo prodavati te aute, mi ćemo biti pružatelji usluga"
"Nije riječ o automobilu koji ćemo prodavati, mi ćemo biti pružatelji usluga", rekao je Rimac na FT Future of the Car Summitu ovog mjeseca. "Kada dođemo u neki grad, želimo doći s velikim brojem automobila i također s pratećom infrastrukturom u smislu onoga što zovemo matičnim bazama, gdje čistimo, servisiramo i punimo automobile."
Rimac je na spomenutom samitu govorio o "demokratizaciji" urbanog transporta.
"Primjer koji volim iskoristiti je da djevojka koja ide u školu može imati iPhone, ali milijarder ne može imati bolji od nje. Ne možete imati bolji mobitel od 14-godišnjakinje, ne možete imati bolji internet, bolji Google, demokratizirano je", rekao je Rimac.
"Ali, milijarder uđe u svoj prostrani Rolls Royce, ima trijeznog vozača koji je fokusiran na sigurnu vožnju, svoju vlastitu muziku, temperaturu. Čist je i siguran auto, dok ta ista djevojka mora koristiti druge oblike prijevoza koji nisu ovo što sam spomenuo", dodao je Mate Rimac.
"Mislim da većina startupova radi krivo"
"Što ćete vidjeti s P3 je da ta djevojka može imati bolje iskustvo nego milijarder u Rolls Royceu", nastavio je. "Sigurnije, udobnije, čišće, više prilagođeno njoj - njezina glazba, njezine internetske usluge i ukupno najbolje moguće iskustvo."
"Mislim da većina startupova radi krivo, a OEM-ovi su prespori pa smo u prilično dobroj poziciji da to napravimo", nastavio je Rimac, uspoređujući samovozeće aute iz startup tech kompanija s tosterima.
"Oni su poput malih vlakova na gumenim kotačima, jer na Excelu izgleda dobro kada ugurate više ljudi u isti prostor, što ljudima nije drago."
"Britanija je već izglasala zakon za samovozeće aute. Rimčev P3 nastoji iskoristiti prednost"
S druge strane, tradicionalni proizvođači automobila polako se kreću prema autonomnoj vožnji dodajući senzore i novu tehnologiju postupno, umjesto da na tržište dolaze s potpuno novim konceptom.
P3 će morati prikupiti više sredstava za razvoj prije nego što dođe u grad blizu vas, ali s prvim automobilima koji se očekuju 2026. godine i britanskim tržištem ciljanim za 2027. godinu, čini se da se stvari brzo kreću, piše AutoExpress.
Britanska vlada je već uspostavila zakonodavni okvir za samovozeće aute na britanskim cestama, a P3 Mobility nastoji biti u prvom planu brojnih tvrtki koje žele iskoristiti tu prednost, zaključuje se u tekstu.