SEAT u svemoćnoj Volkswagen grupi kao glavni esteta vješto kombinira "dosadno" pouzdanu njemačku mehaniku i emotivan mediteranski štih pronalazeći tako kupce u niši gdje se pored tehnološke savršenosti traži i vizualni doživljaj. Nedavno osvježena Ibiza definitivno nije izuzetak.
Aktualna četvrta generacija je poput prethodnika tehnološki blizanac VW Pola (i Škode Fabije). Jaka referenca definitivno je vrijedna spomena, baš kao i podatak kako se ovaj model na tržištu nalazi još od 2008. godine. Model je sada dodatno ušminkan, što će mu priskrbiti dodatne simpatije, danas prijeko potrebne u vjerojatno najkonkurentnijem segmentu gradskih automobila.
Nova modelska godina donijela je uočljive stilske novosti, pa tako sprijeda možemo uočiti novu masku s nešto izmijenjenim svjetlima. Zahvati jednakog opsega obuhvatili su i stražnji kraj, dok je na boku jedina novost nova linija aluminijskih naplataka. Ukomponiramo li u sve to atraktivnu nijansu laka možemo sasvim slobodno reći kako više nije bilo ni potrebno. Ibizu se tako često ne susreće na cesti, pa se u konačnici njen modni izraz i nije imao prilike "potrošiti".
U kabini nešto drugačija priča. Premda se uočava napredak u kvaliteti izrade, pa i materijalima, u ponekom detalju može se uhvatiti zaostajanje za kućnim rivalima. Iako prednja armatura i dalje prodire u putnički prostor ergonomiji se zato neće moći osporiti. Gazde Nijemci tu su majstori, pa nema razloga da tako ne bude i na europskom jugu.
Kao i ostalim modelima VW koncerna vozaču ne treba dugo da nađe idealnu poziciju. Filozofiranja nema niti oko privikavanja na upravljačke kontrole, osim izuzetka audio-sustava čiji nam se kružni način prikaza radio stanica još uvijek ne sviđa.
Prostranost za jedan automobil duljine četiri metra je zadovoljavajuća. U skladu s očekivanjima je i pristup stražnjoj klupi, kao i prtljažnik kapaciteta sasvim solidnih 292 litara. Nema sumnje, prosječna tročlana obitelj neće morati tražiti više. Isto vrijedi i po pitanju opremljenosti, koja je u okviru razine Style vrlo izdašna, nedostaje tek upotpunjen set zračnih jastuka.
No ipak, ono zbog čega smo uživali u druženju s Ibizom bio je motor. 1.2 TSI turbobenzinac sa 105 KS i 175 Nm u kombinaciji sa pet stupanjskim mjenjačem je po nama optimum klase. Istina, rado bi vidjeli stupanj više u mjenjačkoj kutiji, ali što je tu je. Motor, agilan i pod opterećenjem, te vrlo uglađene linearne karakteristike, Ibizi će osigurati odličnu dinamiku, bilo u gradu ili na otvorenom.
Manje od 10 sekundi za sprint do 100 km/h i 190 km/h maksimalca jasno ocrtavaju sposobnosti ovog osvajača brojnih nagrada. Uostalom, podatak kako je maksimalni okretni moment dostupan u širokom rasponu okretaja (već od 1.550 o/min) jasno govori da se radi o sposobnom pokretaču. S druge strane ostvareni prosjek od 7.3 l/100 km govori kako gotovo sportske performanse ne moraju biti nužno vezane uz visoku potrošnju. Da, TSI može popiti i puno više no kad se sve zbroji ostat će u granicama boljih rezultata klase.
Ako je nešto "njemački" onda je to svakako ovjes. Tvrdo pogođen u kombinaciji niskoprofilki (gume 215/40) ne obećava udobnost. S druge strane, sinergijski učinak sa upravljačkim sustavom je povoljan, pa se dinamika Ibize može ocijeniti vrlo povoljnom. Isto govore i kočnice koje ne posustaju niti nakon opetovanog korištenja.
Polako dolazimo i do cijene. Seat Ibiza u kombinaciji 1.2 TSI motora i Style paketa opreme stoji pozamašnih 106.500 kn, osjetno više od baznog modela. No, razlika u cijeni jasno se vidi i u korištenju, jer spomenuti TSI vrijedi svake doplaćene kune. Oprema je već individualna stvar. Uostalom kao i Ibiza koja će i u budućnosti ostati svjetla točka gradskog segmenta preplavljenog konfekcijom.
Seat Ibiza (5V) |
|
Važnija serijska oprema (Style): |
|
|
|
Dodatna oprema *Cijena (kn) |
|
|
|
Cijena testiranog vozila |
|
Cijena |
|
*Cijene su informativne; 1 eur = 7,50 kn |