VIŠE od polovice vlasnika električnih vozila pri idućoj kupovini bira auto na fosilna goriva.
Iznenađujući podaci studije koju je proveo SP Global ukazuju da vlasnici električnih automobila nisu strogo vezani za elektromobilnost. Naime, SP Global ističe kako bi lako mogli reći da "3 od 4 kućanstva s električnim vozilom bira isto i pri idućoj kupovini“, ali kad iz jednadžbe maknemo Teslu koji nudi samo električne modele, stvari su kudikamo drukčije.
Tako, makne li se Tesla iz rezultata, ispada da u prvoj polovici ove godine tek 52.1% kućanstava u Americi ostaje vjerno električnoj energiji kao pokretaču njihovih automobila. "Proizvođači troše ogromne količine novca na razvoj električnih vozila", rekao je Tom Libby, pomoćnik direktora za rješenja vjernosti i industrijske analize u S&P Global Mobility. "Dakle, posljednje što žele je da se vlasnik električnog vozila vrati na vozila na fosilna goriva."
Pad lojalnosti može se pripisati smanjenju otvorenosti za kupnju električnih vozila. Nedavno istraživanje potrošača koje je proveo S&P Global Mobility pokazalo je da je razmatranje kupnje električnog vozila s visokih 81% u 2021. palo na 52%. Cijene, infrastruktura i doseg bila su tri glavna razloga zbog kojih potrošači ne kupuju električno vozilo. Hibridno vozilo, pa i klasično pogonjen auto, tu mnogi vide kao rješenje.
Najviše su lojalna kućanstva koja voze Nissan. 63.2% njih će opet kupiti neki električni auto. Idući na redu su vlasnici Chevroleta kojih će 60.6% opet kupiti električni auto. Gledamo li pak modele, podaci su dosta loši. Tako će 37.3% vlasnika Ford Mustanga Mach-E opet kupiti električni auto, a 45.8 posto se odlučiti za benzinca, i to veliki SUV ili kamionet.
Spomenimo još jednu posebnost. Vlasnici Nissana Leaf su za idući električni auto najčešće birali Tesla Model Y (14.3%), a njih 12.4% kupilo je opet Leaf.
Vlasnici luksuznih električnih automobila su lojalniji
Vlasnici luksuznih električnih automobila su osjetno lojalniji. Stopa lojalnosti u luksuznom segmentu ostala je dosljedno iznad 70%. Naravno, i ovdje je Tesla glavni generator zadovoljstva i lojalnosti.
Ipak, izuzmemo li BMW, sve luksuzne marke bilježe rast lojalnosti vlasnika električnih vozila s najvećim skokom kod Mercedesa. Kod Mercedesa 56.6% sad se opredjeljuje za električni auto, dok je njihov udio tri godine ranije bio na razini od tek 24.3%.
Studija definitivno ukazuje kako postoji dio vlasnika električnih vozila koji se vraćaju klasičnim pogonima, ali ne otkriva uzrok. Jesu li u potrazi samo za vozilom drugačijih karakteristika ili su nezadovoljni električnim pogonom, ostaje otvoreno pitanje.