VIJEST je potvrdio prvi čovjek Suzukija.
Iako je prije samo nekoliko dana Suzuki predstavio električni model eVitaru, japanski proizvođač je osjetno prikočio s daljnjim razvojem. Spomenuta eVitara je plod suradnje s Toyotom, čime su optimizirani troškovi i omogućeno je dijeljenje većeg broja komponenti. Također, model će se proizvoditi u Indiji. I tu nastupa pauza.
Međutim, od prošlogodišnje najave 35 milijardi eura ulaganja u razvoj električnih modela do 2030. godine neće biti puno. Predsjednik kompanije Toshihiro Suzuki je jasno dao do znanja da staje i razvoj pet električnih noviteta najavljenih prošle godine. Povod ovakvoj odluci je smanjena potražnja, kao i sve veća kineska konkurencija.
"U vrlo smo teškoj situaciji"
"U ovom smo trenutku u vrlo teškoj situaciji jer prodaja baterijskih vozila usporava, a s druge strane, pristupačna i jeftina električna vozila iz Kine dolaze na tržište, tako da je vrlo teško vrijeme za uvođenje električnih vozila", rekao je za Autocar. "Gledajući trenutnu situaciju, vladini poticaji nestaju i s kineskim električnim vozilima, koja imaju vrlo jaku konkurentnost, morate pažljivo razmisliti o tome koju vrstu vozila treba predstaviti tržištu i u koje vrijeme."
Podsjetimo, Suzuki je prošle godine najavio električne modele za koje se ispostavilo da su trebali biti električne verzije Jimnyja, Ignisa i S-Crossa. Kad je Jimny u pitanju, dodatna masa elektropogona bi uništila glavne prednosti malog terenca, pa se od te ideje odmah i odustalo. Zasad je jedino izgledan električni model manji od eVitare.
Ipak, Suzukiju se nikamo ne žuri. Za to je kriva struktura prodaje, prema kojoj ostvaruje pola prodaje u Indiji, gdje će još godinama dominirati motori su unutarnjim izgaranjem.