Tesla u Kini obustavila testiranje svog samovozećeg sustava

Tesla u Kini obustavila testiranje svog samovozećeg sustava
Screenshot: X

Tesla je u Kini privremeno obustavila besplatno i vremenski ograničeno testiranje svog spornog samovozećeg sustava Full Self-Driving (FSD), što bi mogao predstavljati ozbiljan udarac za kompaniju, prenosi Reuters.

Iako Muskova kompanija i dalje planira pustiti u rad ovaj sustav, puštanje u promet sada ovisi o odobrenju kineskih regulatora, što se pokazalo težim nego što su u Tesli očekivali.

"Radimo na tome, molim vas za strpljenje"

Jedan od ključnih izazova je kineska stroga kontrola nad podacima potrebnima za treniranje umjetne inteligencije koja upravlja FSD sustavom. Za razliku od Amerike, gdje su takvi podaci široko dostupni, u Kini to predstavlja značajnu prepreku razvoju softvera.

"Sve strane aktivno rade na ubrzanju relevantnih postupaka i objavit ćemo ga čim bude spreman", objavio je Teslin službeni profil na kineskoj društvenoj mreži Weibo. "I mi se tome veselimo, molimo vas za strpljenje."

Kako je prošlo testiranje FSD-a u Kini?

Jedan od razloga za pauzu mogla bi biti i loša izvedba softvera tijekom testiranja. Kako je prošlog mjeseca izvijestio Electrek, vozači koji su testirali FSD na kineskim cestama suočili su se s brojnim prometnim prekršajima - od vožnje biciklističkim stazama, preko ilegalnih skretanja, do prolazaka kroz crveno svjetlo.

>> Kinez testirao Teslin samovozeći sustav. Završio je sa sedam kazni u jednoj noći

To predstavlja ozbiljnu prepreku za Teslu. Musk je velik dio budućnosti kompanije vezao uz ostvarenje svoje višegodišnje vizije potpuno autonomnih vozila. No, s obzirom na brojne sudare i smrtne slučajeve povezane s FSD sustavom, čini se da je pred Teslom još dosta posla.

Strogi kineski zakoni

Planirana je i komercijalna verzija autonomnog taksija pod nazivom Cybercab, čija će sudbina uvelike ovisiti o uspješnom plasmanu FSD-a.

Tesla se sada suočava i s izazovima u pogledu kineskih zakona o podacima. Naime, kinesko Ministarstvo industrije nedavno je uvelo obavezu da sve nadogradnje softvera koje se odnose na autonomnu vožnju moraju dobiti regulatorno odobrenje prije implementacije.

Ako bi Tesla pokušala plasirati takvu nadogradnju, kao što to često čini u SAD-u i drugim državama, morala bi, prema novim pravilima, "odmah zaustaviti proizvodnju i prodaju neispravnih proizvoda" dok ne dobije službeno odobrenje.

Trump u Americi ide na ruku Musku, u Kini mu to ne prolazi

Situacija u SAD-u je znatno drugačija. Musk ima velik politički utjecaj u Bijeloj kući, što je izazvalo zabrinutost zbog mogućeg sukoba interesa. Očekuje se da će administracija predsjednika Donalda Trumpa ukinuti dio propisa koji se odnose na izvještavanje o nesrećama autonomnih vozila, što bi Tesli moglo dodatno olakšati poslovanje.

Trump je osobno promovirao Tesline automobile ispred Bijele kuće, što neki mediji opisuju kao očajnički pokušaj da se podrži kompanija koja se suočava s teškom financijskom godinom.

Kineski regulatori, međutim, ne popuštaju. Konkurencija na domaćem tržištu značajno je ojačala - kineski BYD je prošle godine prestigao Teslu po prihodima, premašivši granicu od 100 milijardi dolara u prodaji. Teslina prodaja električnih vozila proizvedenih u Kini pala je u siječnju za 11.5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.