Testirali smo novi Renault Clio

Foto: M.N.

ONI koji su ga isprobali, Clio su prekrstili u mali Megane. I nisu promašili ni u čemu.

Nova generacija gradskog kompakta dosad se najmanje razlikuje u odnosu na prethodnika. No, izgled vara, a kvaliteta i vrijednost dolaze iznutra. I dok su izvana promjene minimalne, bilo da govorimo o milimetrima ili dizajnu, u kabini skok dostojan veće i skuplje braće.

Evolucija je dovoljna

Kad su njemački brendovi u pitanju, najčešće o vanjskom dizajnu govorimo kao o evoluciji dizajna. U Volkswagenu su taj smjer doktorirali, ali sada istim putem kreću i u Renaultu. A to uopće nije loše jer Clio izgleda moderno, dinamično i, što je bitno, kompaktno.

Isto govore i dimenzije. Ne događa se često, ali je moguće: novi Clio je od prethodnika kraći 12 mm, ali i širi čak 67 mm. Izbačeni bokovi, atraktivna grafika svjetala i bolje pogođeni detalji poput skrivenih ručica vrata stražnjih bočnih vrata odlična su osnova. Baza je to koja će odlično prihvatiti atraktivnu metalik boju, ali i RS Line razinu opreme nakon koje Clio izgleda baš kako treba.

Premium miris

Najveći šok ipak slijedi u kabini. I tu ne mislimo samo na rast prtljažnika sa 300 na odličnih 366 litara, pa ni na nešto prostraniju kabinu, već isključivo na kvalitetu izrade. Naši zapadni susjedi su stvari doveli na višu razinu.

Kvaliteta izrade je na vrlo visokoj razini, materijali također, a boravak će upotpuniti detalji prije spomenutog sportskog paketa.

Tu ćemo na prvo mjesto staviti mekani volan i sportska sjedala, dva čimbenika koji vozača postavljaju u idiličnu ergonomiju za gutanje kilometara. Uglađena izvedba interijera je nešto što se u ovom segmentu još donedavno nije moglo ni zamisliti.

Mlađoj klijenteli dopast će se mogućnosti digitalnog kokpita, ali i novog infotainmenta sa zaslonom odlične rezolucije. Novu grafiku dobio je i Multisence, a uz Eco i Comfort, tu je i sportski mod rada. Od dodataka ćemo spomenuti i prilagodljivu ambijentalnu rasvjetu te metalnu dekoraciju pojedinih prekidača.

Tri cilindra su dovoljna

Trocilindraši su poznati po nemirnom radu i često neprivlačnom zvuku, a nerijetko ih se mora razvlačiti da se dobije isporuka koliko toliko zadovoljavajućih karakteristika. No, ovdje je u igri potpuno revidirani pogonski stroj. Radni volumen je stigao do 999 ccm, a porasle su i mogućnosti, i to na 100 KS pri 5000 o/min i 160 Nm pri 2750 o/min.

Na papiru to ne zvuči zapanjujuće, kao ni 11,8 sekundi do 100 km/h. Međutim, u kombinaciji pet-stupanjskog ručnog mjenjača Clio je itekako agilan. Najboljim se pokazao program rada Sport, koji govori da se Clio vozi odlučno. U tom slučaju agilnost se vidi u činjenici da ćete do odredišta dolaziti sve brže. Dajte si oduška, ali naravno uz poštivanje zakona sigurne vožnje. A tek na autocesti, pa ovo je auto koji možete voziti 130 km/h i trošiti do 6 l/100 km. Pripazite samo na većim uzbrdicama kada je ipak uputno malo se zaletjeti da bi lakše održavali višu putnu brzinu. Još jedan mali korak i dizelaš će postati doista suvišan.

I da, ako nekog zanima, Clio neće posustati do 187 km/h.

Agilnost podiže ocjenu Renaulta, ali tek nakon što svemu pridodamo bolje posloženo podvozje. Dojam je da je Clio sada osjetno krući, stabilniji i nadasve tiši. Taman da mu damo preporuku i na račun vožnje na daljim dionicama.

Nije jeftin

Iako novi Clio starta vrlo korektnim iznosom od 90.500 kn, već izbor motora probija granicu za još jednu znamenku (106.900). Iduća razina opreme i već smo na 117.900 kn, a dodamo li pomodne ekrane i niz doplata, cijena će se popeti na visoku razinu od 143.600 kn.

>> Cjenik i specifikacija opreme: Renault Clio

Ali evo i malo utjehe. Vjerujte, konkurencija zna biti i skuplja, a ponekad i nudi manje. A kad skinete blokadu da Clio sada definitivno može biti solidan izbor obiteljskog automobila, iznos je lakše progutati.

Dodatna oprema:

● Metalik narančasta Valencia 4400 kn

● Zatamnjujući retrovizor 900 kn

● Rezervni kotač 900 kn

● Paket R.S. Line 8800 kn

● Zatamnjeni prozori 1300 kn

● Paket Udobnost 2000 kn

● Navigacija 9,3 5000 kn

● City Multisense 5500 kn

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.