Testirali smo novi Yaris u najprestižnijem izdanju

Foto: Luka Šangulin (naslovna), Toyota Hrvatska

NOVI Yaris je tek stigao na oduševljenje mnogobrojnih Toyotinih poklonika, ali i svih onih koji prije nisu vozili Toyotu. 

Iako se o novom Yarisu najviše govorilo kroz prizmu nevjerojatnog GR modela, relijaškog bolida u koliko-toliko civilnom pakiranju, realan život i svakodnevne potrebe su kudikamo prizemnije. Najčešće se traži pouzdan automobil kompaktnih mjera i niskih troškova održavanja. Ako još k tome ne troši puno, a i izgleda dobro, nitko sretniji. Upoznate li novi Yaris, saznat ćete da sve rečeno nudi, pa i da može povući i ponuditi izvanserijsku opremu. I to na vrlo dopadljiv način. 

Usprkos crossover maniji Yaris je najprodavanija Toyota u Europi, ali i jedan od najbolje prodavanih modela. I to godinama. Čim na cesti vidite novi model, znat ćete da nema razloga da tako i ne ostane. 

Privlačna Toyota

Ruku na srce, Toyote se redovito voljelo glavom, a srce je na red došlo kasnije, nakon iscrpnog upoznavanja i višegodišnje vjernosti. Uz neke izuzetke izgled nije bio glavni adut, a nije ni sad. No ne zato što ovaj Yaris nema izgled, već jer ima još štošta ponuditi.

Yaris uživo izgleda odlično, možda najbolje još od prve generacije. Atraktivan, sportski nabijen i vrlo kompaktnih mjera svidjet će se baš svima. Posebno u ovakvom Premiere Tech izdanju s dvobojnom crveno-crnom karoserijom. Alu naplatci, agresivan LED potpis i izbačena ramena dodatni su plus. Kad još svemu pridodamo da ga je osmislio Hrvat, bit će to točka na i u izboru novog automobila. 

Međutim, mi ćemo Yaris u pogledu dizajna pohvaliti zbog nečeg drugoga. Vjerovali ili ne, nova četvrta generacija je od prethodnika kraća pola centimetra te istovremeno šira pet i niža četiri centimetra. Zato je veći razmak između osovina, pa i trag kotača, i to pet, odnosno šest centimetara. Posljedica je to nove GA-B platforme koja donosi osjetno veću krutost, a što se itekako osjeti u vožnji. 

A kabina?

Gotovo poput Gregora Samse, ovaj auto je u potpunosti promijenio interijer, ali na bolje. Da, ima digitalni kokpit, pa i središnji zaslon, ali ipak ne pada na trendove. Ergonomija je u prvom planu, a sve je pomno osmišljeno kako bi dobro služilo. 

Ako trebate primjere, evo da ih nabacamo nekoliko. Info zaslon ispred vozača nije najveći, ali nudi sve informacije i vraški brzog je odziva. Prednjom armaturom dominiraju dva pretinca koja odlično drže manje predmete, ispod je još jedan s bežičnim punjačem, a između sjedala oslonac sa skrivenim pretincem. 

Ima Yaris i ambijentalnu rasvjetu, ali nenametljivu i postavljenu na mjestima gdje je potrebna, kao što je to iznad prednjih ručica vrata. Zimogrozni ste? Nema problema, jer prednja sjedala su grijana, a grijan je i upravljač. 

Možemo tako unedogled, pa ćemo stati s pohvalom na kvalitetu izrade, odličnu ergonomiju i vrlo zanimljivu teksturu tkanine na sjedalima. Nešto skučenije je straga, ali čuda nisu moguća u četiri metra, posebno ako želite i funkcionalni prtljažnik. I jedna pažnja, imate parkirnu kameru, ali ne i senzore sa zvučnim signalom. 

Tu se dotičemo i opreme za koju možemo reći kako je na testiranoj izvedbi bila doista na razini top izvedbe. Međutim, i na Yarisu je sigurnosni paket standardan od najniže razine, a sve ostalo spada u domenu ugode popt JBL sudio sustava, head-up zaslona i sl. 

Novi pogon

Najveća novost je ipak novi hibridni pogon. Zaboravite dosadašnje iskustvo hibridnog Yarisa koji se izvan grada nije snalazio najbolje. Novi, s 1.5 trocilindrašem reskog zvuka dobivenog šišanjem Camryevog pogona prati Atkinsonov kružni proces, a diči se izuzetnom efikasnosti. 92 KS snažan bi bio dovoljan i kao solo igrač, a ovdje je u sprezi s elektromotorom od 59 kW te ukupno daje 116 KS i 141 Nm. 

Zvuči ozbiljno, a tako je i u praksi. Hibridni Yaris uhvati 100 km/h za 10 sekundi, vozi do 175 km/h, a nudi više no solidna međuubrzanja. Kad ima snage, ne smeta ni bestupanjski CVT mjenjač, posebno uz atraktivniju zvučnu kulisu. Jednostavno rečeno, Yaris je sada osjetno poletniji. 

Potrošnja je očekivana, pa tako na otvorenoj cesti s preko 130 km/h troši manje od 6 litara, dok u gradu potrošnja pada na odličnih 4.1 l/100 km. Bolje je to i od "zlih" dizelaša, kojih gotovo da i nema više ovom segmentu. Pridodamo li svemu da je Yaris sada i zavolio zavoje, dobivate mašinu kojom se ne jurca, ali koja sada može povući i pritom ponuditi dinamičniju vozačku osobinu.  

A cijena?

Udaramo odmah u glavu i rezimiramo kako najskuplji testni primjerak stoji nemalih 162.800 kn. Pogledate li što nude konkurenti, vidjet ćete da je to ipak u nekom prosjeku. Hibrid s i dalje finom opremom (Luna) dolazi za 130.900 kn što već ima smisla širem krugu kupaca. Želite li isključivo benzinca, početak je na 106.400 kn (1.0 VVTi Luna), odnosno 114.600 za jači 1.5 s bogatijim Stella paketom. Nije puno za finalista izbora za Europski auto godine koji doista nudi puno, a i najsigurniji je auto u klasi.

>> Cjenik: Novi Yaris Hybrid

Pola sada, pola za dvije godine

Dolazak Yarisa na tržište označit će i uvođenje posebnog prodajnog alata prilagođenog krizi. Ideja je plaćanje pola cijene automobila odmah, a potom se ostatak cijene plaća za dvije godine uz mjesečni anuitet na razini od dvjestotinjak kuna. U praksi to znači da ćete najjeftiniji Yaris platiti u dva veća obroka, pri preuzimanju i nakon dvije godine, a stajat će vas 112.140 kn sa svim troškovima. 

Više o ovom modelu kupovine možete naći ovdje

I konačno recimo kako novi Yaris na scenu dolazi uz pet godina jamstva te 10 godina jamstva na bateriju. 

Standardna oprema

Premiere:
• Bi tone dvobojna karoserija: crvena Tokyo Fusion, krov i bočni stupovi u crnoj boji • 17” aluminijski naplatci • LED svjetla • krom dekoracija • digitalni kokpit • 8” multimedija • automatska dvozonska klima • grijanje volana i po visini podesivih prednjih sjedala • bežično punjenje mobitela • el. podizači svih prozora i preklopivih i grijanih retrovizora • senzor kiše i svjetla • višefunkcijski volan u koži podesiv po dubini i visini • sjedala koža/tkanina s crvenim prošivima • 10” head-up zaslon • detekcija mrtvog kuta • ambijentalna plava rasvjeta • klimatiziran pretinac • hill holder • zvučno upozorenje okolini na približavanje vozila • parkirna kamera • paket Safety Sense 2 (držanje vozne trake, aktivno kočenje s prepoznavanjem potencijalnih opasnosti, radarski navođen tempomat, projekcija znakova, automatska duga svjetla)

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.