Foto: M.N.
JEDINI premium predstavnik u segmentu mini crossovera oduševljava modernim dizajnom, prostranošću, ali i vrlo ozbiljnom mehanikom.
Taman kad smo pomislili da VW koncern i iznenađenja više ne idu zajedno stigao je Q2. Otkako je premijerno predstavljen na zagrebačkom salonu brojni obožavatelji Audija i svi oni koji traže nešto novo i posebno, upiknuli su se na najmanjeg člana Q obitelji i krenuli brojati dane do njegovog dolaska u prodajne salone.
Audi Q2 je konačno stigao i za razliku od svega viđenog iz Ingolstadta, konačno je ponudio nešto novo, pa makar se to ticalo samo pakiranja. I doista, Q2 za razliku od ostalih (većih) pripadnika radi estetski odmak, a sve u duhu prilagođavanja današnjim trendovima snažne individualizacije.
Odmah na početku valja raščistiti kako to nije samo skalirani Q3. Najnoviji član Q obitelji je za razliku od prije spomenutog postavljen na novu MQB platformu (Q3 koristi PQ35), a odnosom dimenzija itekako odudara od ostatka ponude. Tako je čak dvadeset centimetara kraći i desetak niži od Q3, dok je širina manja tek jedan jedini centimetar. Pritom je razmak između osovina ostao više manje isti – na razini od 2,6 metara. Da se stvari dodatno zakompliciraju Q2 je najbliži srodnik modela A3, i to ne Sportback izvedbe.
Epilog novog odnosa je sasvim jasan. Velika širina daje automobilu čvrsti stav dok istovremeno smanjivanje visine i nadasve duljine, uz tjeranje kotača u rubne točke, gura Q2 prema urbanim okvirima zatvarajući dinamičnu siluetu.
Osim odnosa dimenzija Q2 je vjerojatno prvi model koji se othrvao Audijevom konzervativnom pristupu dizajnu, još od vremena malenog A2. Naravno, nije to ništa revolucionarno, ali u vrijeme kada gama svakog proizvođača prati jednu matricu i ovakvi su izleti velika stvar.
Q2 je tipični Audi tek sprijeda s dominantno otvorenom single frame maskom i prepoznatljivim svjetlima, sada donekle minimiziranim i ukrašenim LED vizualnim potpisom. Bočna linija je apsolutna novost, s isturenim šesterokutnim oblikom i kontrastno finiširanim masivnim C nosačem u titan mat izdanju (1.833 kn), a koji nosi ime Blade. Zaoštren dizajn se nastavlja i straga, s novim dizajnom svjetala pomalo nalik onima kod Pola. Monolitan dizajn kod testnog automobila začinjen je uvijek atraktivnom Ara kristalnom nijansom plave boje (9.166 kn) i moderno skrojenim naplatcima, opcijski podebljanim na 18 cola. Više od ovoga nitko nije očekivao, niti je potrebno.
Iznutra pravo iznenađenje. Ponuda prostora je iznad svih očekivanja. Mjesta ima napretek, kako sprijeda, tako i straga. Ponuda je na razini većeg Q3, a u ovom odnosu vanjskih dimenzija to je više no solidno. Sjedeća pozicija je osjetno niža, do 7 cm u odnosu na Q3, a zadovoljavajuću prostranost narušit će u manjoj mjeri (pre)tvrda sjedala VW-ovski minimiziranih površina. Zato je ergonomija odlična, sa izrazito velikim područjem podešavanja položaja upravljača.
Iako je testni primjerak bio uskraćen za pomodni virtualni kokpit prednja armatura ostavlja vrlo povoljan dojam. Prvoklasna preglednost vrijedi i kad su klasični instrumenti u pitanju, ali i kada govorimo o kontrolama na središnjem grebenu. Sučelje Infotainmenta nije prevedeno, ali animacijama jasno objašnjava što se i kako podešava. Zaslon je fiksan i lako čitljiv, kao i info zaslon ispred vozača kojeg je moguće individualizirati sa obzirom na vrstu i način ispisa informacija.
Iako straga nema središnjeg oslonca udobnost je zadovoljavajuća. Jedina je šteta što Audi nije predvidio ništa više od preklapanja naslona, pa su kut naslona i položaj sjedeće površine čvrsto fiksirani.
Područje gdje Q2 gubi pred većom braćom je tek moguće naći u prtljažniku. Kapacitetom od 405 litara gubi pred većim bratom za desetak posto, no još uvijek je bolji od A3 Sportbacka, ali i non-premium rivala.
Sve u svemu interijer Q2 neće razočarati nikoga, osim onih koji se već dulje vrijeme čvrsto drže premiuma. Njima bi mogli zasmetati tragovi štednje poput obloga vrata u tvrdoj plastici, ili pak sitni nedostaci kao što su neosvijetljen suvozački pretinac lišen tapecirunga. Tu je i središnji naslon za ruke koji u najdonjem položaju uzrokuje da rukom nehotice dirate kontrole infotainmenta. Sve ostalo je doista na visokoj razini, a posebnu pohvalu uputit ćemo na račun odličnog klima uređaja.
Ponudu motora trenutno čini po jedan benzinac i dizelaš. Testni primjerak pokretao je tržišno zanimljiviji 1.6 TDI, sada sa 116 KS i 250 Nm. Usuglašen s poslovično dobrim šest-stupanjskim ručnim mjenjačem pružit će zadovoljavajuću potporu, bilo u urbanim uvjetima ili na otvorenoj cesti. Nakon dugo vremena ovo je crossover kojemu pogon na sve kotače uistinu nije potreban. Q2 se vozi kao svaki iole dobar kompakt, a više od dinamike veseli dojam solidnosti. U vožnji je osjećaj kako da je automobil doslovno izliven od jednog komada, a tišinu će narušiti tek zadovoljno brundanje dizelaša.
Službeni podaci kažu kako su krajnje vrijednosti 197 km/h maksimalca, 10,3 sekunde za sprint do 100 km/h i prosjek od oko 4,6 l/100 km. Praksa potvrđuje agilnost automobila na asfaltu, dok potrošnja gotovo nikada ne prelazi 6 litara.
Testni Audi Q2 Sport+ 1.6 TDI do registracije stoji 213.529 kn, odnosno 261.591 kn ako pridodamo efektni S line paket (16.956 kn) s atraktivnim dodacima, sjedalima presvučenim u kombinaciji koža/tkanina i sigurnosnim sustavima asistencije. Početna cijena za Audi Q2 1.6 TDI je 204.699 kn, odnosno 209.449 za 1.4 TFSI, no sa obzirom na bezbroj opcija raspisanih na čak 17 stranica malotko će se zadržati na početnim iznosima.
Audi Q2 je pravo osvježenje u gami Audija, ali i izvan njega. Model je to koji otvara novu nišu u domeni malenih kompaktnih crossovera gdje premium prije nije zadirao. Sa obzirom na situaciju u kojoj nema direktnih rivala možemo tek rezimirati kako je manje rafinirana konfekcija osjetno jeftinija, ali i nudi osjetno manje.