Japanski automobilski div Toyota planira u Kini proizvoditi najmanje 2.5 milijuna vozila godišnje do kraja desetljeća, rekla su tri izvora naznačivši promjenu strategije koja bi mu trebala vratiti izgubljene pozicije na najvećem svjetskom tržištu.
Toyotu su u Kini u proteklim godinama istisnuli domaći igrači na čelu s BYD-om, koji je u međuvremenu krenuo u pohod na inozemna tržišta. Japanska kompanija sada želi povećati proizvodnju u Kini na čak tri milijuna vozila godišnje do kraja desetljeća, rekla su dva izvora. No službeni cilj još nije utvrđen, navode tri izvora koji su željeli ostati anonimni jer plan još nije služben.
Skicirana brojka predstavljala bi 63-postotno povećanje u odnosu na rekordnih 1.84 milijuna vozila koje su proizveli u Kini u 2022. godini. U 2023. proizveli su ih 1.75 milijuna. Toyota je neke dobavljače obavijestila o planiranom povećanju kako bi im poslala poruku da planira i dalje poslovati u azijskom divu i time osigurala opskrbu, navode izvori.
Priprema terena
"S obzirom na intenzivnu konkurenciju na kineskom tržištu, stalno razmatramo razne inicijative", priopćili su iz Toyote u odgovoru na Reutersov upit uz napomenu da namjeravaju i dalje raditi na proizvodnji "sve boljih automobila" za kinesko tržište.
Japanski div želi također pripremiti teren za tješnju suradnju odjela proizvodnje i prodaje dvije kompanije koje je uspostavio u suradnji s kineskim partnerima kako bi poboljšao učinkovitost, saznaje se iz dva izvora.
Namjeravaju također u najvećoj mogućoj mjeri prenijeti ovlasti razvoja tehnologije za električne automobile na radnike u Kini jer bolje poznaju sklonosti kineskih potrošača, rekla su dva izvora.