RELATIVNO nedavno HBO Go postao je HBO Max, a sad će HBO Max postati samo Max nakon spajanja dvaju streaming giganta - HBO Max i Discovery+.
Kao što je izvršni direktor David Zaslav i najavio, dva streaming servisa kasnije ove godine spojit će se u jedan i on će nositi naziv Max. Stiže u svibnju u SAD, u Hrvatsku iduće godine, a korisnici će imati i opciju pretplatiti se samo na Discovery+. Što se HBO Maxa tiče, on će postati novi servis.
The one to watch
Na press konferenciji Zaslav je predstavio i slogan "The one to watch" te objasnio da će svaki član kućanstva u svakom trenutku imati mogućnost gledati što god poželi. Ukratko, ideja je da Max postane mjesto za bilo koji tip sadržaja, od kvalitetnih filmova i serija do reality showova (koji su ono što Discovery+ donosi u ovom spajanju).
Mnogi su primijetili da je pomalo čudno da je iz imena branda izbačen HBO, što je za velik broj pretplatnika možda i jedini razlog zbog kojeg su pretplaćeni na servis pod imenom brenda s dugom tradicijom izuzetno kvalitetnih serija. No Warner Bros. Discovery očito je imao ideju započeti nešto novo, a to ne mora značiti ništa loše iako se mnogi pribojavaju svega onoga što bi Zaslav mogao srezati.
Ista cijena?
Što se cijene tiče, ona će ostati ista kao i prije, ali sad postoji nekoliko kategorija pretplate. Za 10 dolara mjesečno dobivate servis Max Ad-Lite s reklamama, za 16 dolara Max Ad-Free bez reklama, a za 20 Max Ultimate Ad-Free. O cijenama u Hrvatskoj još uvijek ne znamo ništa osim toga da ćemo detaljnije informacije dobiti bliže trenutku lansiranja novog servisa tijekom 2024.
No ono što odmah možemo vidjeti jest da dvije jeftinije opcije nemaju ono što trenutna pretplata ima. Dakle, Max Ad-Lite dopušta dva streama istovremeno i maksimalnu rezoluciju od 1080p, bez downloada offline sadržaja i, naravno, reklame. Max Ad Free ima također dva streama, 1080p rezoluciju, 30 offline downloada i nema reklama. Max Ultimate, osim 4 istovremena streama, jedini ima 4K UHD rezoluciju i Dolby Atmos zvuk.
Ipak, razlike u cijenama drukčije su u Americi i u Hrvatskoj pa ove cijene vjerojatno neće biti jednake ni u slučaju Maxa. Dakle, postoji velika šansa da će cijena ostati ista kao i dosad, ali ćemo imati i jeftinije opcije s reklamama i bez njih, što je zapravo bolje za neke korisnike. Na službenim stranicama imamo ovu informaciju: "Max objedinjuje sve omiljene sadržaje HBO Max s omiljenim sadržajima Discovery brendova: Discovery, TLC i više – sve po istoj odličnoj cijeni."
HBO Max i dalje će biti dostupan u Hrvatskoj sve dok se Max ne pojavi, a kad se pojavi, automatski će se prebaciti i povijest gledanja i liste.
Više franšiza i realityja
Ono što mnoge najviše brine je smjer u kojem Zaslav ide s HBO pričom jer mnogo toga dramatično se promijenilo od njegovog dolaska do danas. Troškovi su drastično srezani, bilo je više valova otpuštanja, a fokus je prebačen na franšize. To je, naravno, uobičajena pojava u kompletnoj industriji, ali bilo je utješno što je fokus HBO-a i dalje bio na kvaliteti. U isto vrijeme, to se i dalje ne mora promijeniti što se originalnih serija tiče, a HBO Max je i sad prepun franšiza pa to i nije baš neki tektonski pomak.
Osim toga, koliko god bila za "poslovnjaka" klasično lišena kreativnosti, Zaslavova ideja poslovno je razumna jer u teoriji želi gledateljima ponuditi najbolje od oba svijeta, ali tržište je prezasićeno i svi se bore za pažnju gledatelja. Nakon što su tri godine gradili brend i prepoznatljivost, WBD ponovno donosi nešto novo i mnogi smatraju da ih čeka ozbiljna borba. Što se nas gledatelja tiče, nama je samo bitno da sadržaj bude kvalitetan i da opravda cijenu.
A budući da je s najavom novog servisa došla i najava serije Harry Potter s J.K. Rowling kao izvršnom producenticom i planom da to bude desetogodišnji projekt potpuno vjeran književnim predlošcima, čini se da bi Max mogao imati prvog asa u rukavu.