Martin Scorsese, već kao dječak fasciniran filmskim stvaralaštvom velikih redatelja poput Michaela Powella i Alfreda Hitchcocka, razvio je enciklopedijsko znanje o povijesti filma. Tijekom svoje redateljske karijere to je znanje koristio kako bi pomagao glumcima u razvijanju njihovih uloga. Jedan od takvih primjera bila je priprema Leonarda DiCaprija za njegovu ulogu u filmu Pokojni (The Departed). Scorsese mu je preporučio da pogleda poljski film Pepeo i dijamant (Ashes and Diamonds), redatelja Andrzeja Wajde iz 1958. godine, kako bi se nadahnuo nastupom Zbigniewa Cybulskog, kojeg je Scorsese opisao kao "europskog Jamesa Deana".
Tijekom razgovora s DiCaprijem za Letterboxd, Scorsese je istaknuo: "Smatrali su ga europskim Jamesom Deanom", prisjetivši se da je prvi put pogledao Pepeo i dijamant kada je imao 20 godina. Bio je duboko impresioniran Cybulskim, koji je u filmu igrao mladog patriota suočenog s moralnim izazovima nakon Drugog svjetskog rata.
"Bio sam oduševljen filmom. Majstorska režija, snažna priča, upečatljive vizualne slike i šokantno dobra izvedba Cybulskog duboko su me dirnule", rekao je Scorsese za The Independent.
Također je objasnio zašto Cybulski nije stekao međunarodnu slavu poput Marcella Mastroiannija ili Alaina Delona. Nažalost, Cybulski je 1967. godine, u dobi od samo 39 godina, poginuo dok je pokušavao uskočiti na vlak u pokretu nakon snimanja filma. Iako nije postao globalno prepoznatljiv, Scorsese mu je kroz svoju karijeru odavao vizualnu počast. Cybulski je često nosio naočale s tamnim staklima, što je Scorsese uvrstio u svoj rad.
"Uvijek sam koristio te naočale u znak poštovanja", rekao je, otkrivši da ih je dao Harveyju Keitelu u filmu Ulice zla (Mean Streets) te ih i sam nosi na filmskim setovima.
Iako nije postigao status Jamesa Deana, Cybulski je ostavio iza sebe značajan opus. Njegov talent i karizma posebno dolaze do izražaja u filmovima poput Noćni vlak Jerzyja Kawalerowicza iz 1959. i Nevini čarobnjaci Andrzeja Wajde iz 1960. godine. Scorsese je oba filma nazvao remek-djelima poljske kinematografije, istaknuvši Cybulskijeve izvedbe kao ključni doprinos njihovoj značajnosti.