ADAM MCKAY, Oscarom nagrađeni producent i redatelj koji stoji iza filmskih projekata Don't Look Up, The Big Short i Succession pokrenuo je projekt na HBO-u. Riječ je o biografskoj priči o najtrofejnijoj momčadi NBA lige, LA Lakersima. Priča je to koja počinje 1979. godine kada i kreće pravo zlatno doba tog kluba koji je dominirao košarkaškim terenima.
McKay je popunio glumačku ekipu s mješavinom novih lica kao što su Quincy Isaiah (kao Earvin “Magic” Johnson) i Solomon Hughes (Kareem Abdul-Jabbar) te jakih, iskusnih lica kao što su John C. Reilly (kao pokojni vlasnik Lakersa, dr. Jerry Buss), Sally Field (njegova majka Jessie), Adrien Brody (legendarni trener Pat Riley), Jason Clarke (Jerry West) i Jason Segel (Paul Westhead).
Cijeli projekt je HBO preimenovao u Winning Time: The Rise of the Lakers Dynasty (kako bi se izbjegla bilo kakva zabuna brenda s konkurentskim Showtimeom projektom).
Kada je početkom prosinca objavljen prvi teaser, trenutna zvijezda Lakersa LeBron James sažeo je uzbuđenje oko serije sa šest vatrenih emojija tvitajući svojoj sljedbi od 50 milijuna ljudi: "Wow!!!! Jedva čekam ovo." Magazin Esquire je sugerirao da bi skoro dvominutni spot - sa svojim brzim automobilima, bundama, pa čak i malo košarke - mogao biti najbolji trailer svih vremena.
No serija, za koju McKay i društvo već pripremaju drugu sezonu, nije bila bez dijela drame iza kulisa. Lakersi, koje sada vodi kći Jerryja Bussa Jeanie Buss (koju glumi Hadley Robinson), NBA i sportaši koje Vrijeme pobjede prikazuje navodno nisu baš sretni s dosad prikazanim. Odvjetnici lige izborili su se za to da se izbjegava korištenje NBA zaštitnih znakova i logotipa u seriji, potvrdio je HBO.
Kao i u McKayevim igranim filmovima poput The Big Short i Vice, četvrti zid se lomi toliko često da je manje zid, a više rotirajuća vrata te je direktna komunikacija s publikom u kameru vrlo česta, a ponekad i pretjerana. Ono što nam se otkrije obično je ili banalno (ideja da je ljubavni čin poput sporta jer oboje imaju ritam) ili brdo nebitnih podataka koje bi bilo bolje otkriti na drugi način.
Serija pokušava prizvati duh vremena koje prikazuje. Reilly glumi Jerryja Bussa, pokojnog poslovnog čovjeka iz stvarnog života koji je postao većinski vlasnik Lakersa 1979. Bussovo vodstvo potaknulo je "showtime" eru momčadi, čije svjetlucave početke, izranjajući iz prosječnosti, pokriva "vrijeme pobjede". Kao što naslov implicira, serija prati dio postepenog uspjeha Lakersa. Vidimo Reillyjeve pametne odluke i poteze ali i gluposti koje bi se gledateljima mogle dopasti poput ostarjele verzije njegove garderobe Boogie Nights i njegovo beskrajno udovoljavanje apetitima. Također, upoznajemo i karizmatičnu superzvijezdu u nastajanju koja voli zabavu, Magica Johnsona (Quincy Isaiah).
U razgovoru za Index.hr Reilly je rekao da je uistinu izazov igrati ovakve likove: "Jerry Buss je na van zabavan, simpatičan, pomalo lud i nadasve netipičan. No kao kompletna osoba, on je podijeljen između kluba, obitelji, poslovnih odluka i igrača. Sve to mora pomiriti u sebi i nositi se s time bez greške jer svima mora biti vođa."
I za Bussa i za Johnsona, košarka se čini kao sredstvo za približavanje uzvišenom načinu života. Reilly učinkovito dočarava jezivu ljubaznost i obožavanje kada, na primjer, gleda novu družinu Laker Girls.
Tretman Magica Johnsona, fenomena iz lokalnog Lansinga, kao pomalo izgubljenog košarkaša u iskušenjima iznenadne slave, može izgledati bezosjećajno, dok su njegove scene s ocem (Rob Morgan) vrlo detaljno i osjetljivo nacrtane. Quincy nam je pak rekao: "Svi znamo Magica iz njegovih najboljih šampionskih dana, ali ga se rijetko pamti kao novaka koji je 1979. potpisao za Lakerse i pred kojim je bila nemoguća misija. Prvi zadatak je bio pridobiti povjerenje kapetana Jabbara. Također, tu je i dolazak iz male sredine u ovako veliku priču u nastajanju."
Čini se da su i Reilly i Isaiah najbliži onome o čemu Vrijeme pobjede želi biti: vezi između atletskih postignuća i zabave. Isaiah daje toplu, karizmatičnu izvedbu koja stvarno iskače, a Reilly daje sve od sebe iako je tragedija njegova lika to što ga privlači bljesak, ali njemu ga nedostaje.
Fokus se dalje pomiče kada drugi članovi glumačkog ansambla stupe u središte pozornosti. Jason Clarke unosi pravu patetiku u svoju ulogu bivše superzvijezde Lakersa i trenera Jerryja Westa, kojeg sport istovremeno održava i čini jadnim.
Adrien Brody, Jason Segel i Tracy Letts (treneri Pat Riley, Paul Westhead i Jack McKinney) se bore za poziciju i vrijeme na ekranu, dok Sally Field klizi kroz svoje scene kao Bussova majka, a ponekad i kao njegova savjest. Zbog njezine priče se Buss čini stvarnim, no ona najčešće graniči sa sentimentalnošću u inače jednolikom tonu serije. Legendarna glumica nam je priznala da je odmah pristala na ponuđenu ulogu.
"Bila sam često na utakmicama još u sedamdesetima. Pogotovo kada je moja glumačka karijera postala ozbiljna, to je mojoj obitelji bila jedna od najdražih zabava. Naravno da smo imali sjedala u prvom redu i da je to bio pravi sportski i emocionalni događaj", rekla je.
Adrien Brody je napravio najzanimljiviju glumačku kreaciju Pata Rileya, vjerojatno najvećeg košarkaškog trenera svih vremena. Njegova fizička transformacija kada se nakon igračke karijere vraća u klub kako bi bio potrčko za sve i svakoga, spletom okolnosti dovodi ga do glavnog trenera momčadi - od "štreberskog" i nedoraslog izgleda do zalizane frizure, skupog odijela i neviđene samouvjerenosti.
Serija je dovoljno zabavna, no pazi i na osnove radnje
Brody nam je rekao: "Cijela transformacija lika je bila na meni. S jedne strane to je bila velika čast i sloboda, ali pak s druge strane ipak se radi o ikoni koja je zadužila klub i košarku i liku koji je jedinstven u svakom smislu. Satima sam gledao njegove transformacije, pokrete, dikciju i emocije kako bih pronašao njegov lik u sebi. Nije bilo nimalo lako."
Puno toga se može iščitati iz ovih deset epizoda; od korijena rivalstva s Bostonom do nastajanja kulta zlatno-ljubičastih prvaka. Serija također na sjajan način ulazi i u lik Kareema Abdula Jabbara, vođe momčadi koji je svoju fizičku snagu i talent crpio iz duhovnosti i vjere, što mnogi fanovi košarke nisu znali.
Sve u svemu, čini se da je serija dovoljno zabavna, no i da pazi i na osnove radnje. Jednako tako, Lakersi iz 80-ih ne bi privukli pažnju obožavatelja da su vratolomije na terenu bile sve što su mogli pružiti.
Seriju možete pratiti na streaming servisu HBO Max i HBO kanalu, ponedjeljkom u 20 sati.