SVATKO tko je radio u restoranu brze hrane zna koliko miris može utjecati na to da neke stvari više nikad ne poželite jesti. Sada je i potvrđeno da je upravo miris hrane jedan od najefektnijih načina za suzbijanje želje za određenom vrstom hrane.
U časopisu Journal of Marketing Research objavljeni su rezultati istraživanja provedenog na Sveučilištu Florida, u sklopu kojeg su sudionici svih dobnih skupina bili izloženi mirisima zdrave hrane (kao što su jagode i jabuke) i nezdrave (kolačići i pizza).
Ispitanici su mirisima bili podvrgnuti u kafiću ili trgovini. Bez obzira na lokaciju, kada su sudionici 30 sekundi osjećali miris kolačića, nisu si mogli pomoći a da jedan ne pojedu.
Međutim, kada su mirisu kolačića bili izloženi više od dvije minute, želja ih je prošla i pojeli su jagodu. Učinak je bio isti kada su mirisali pizzu. Nakon dvije minute, radije su birali jabuku.
“Suptilni senzorni stimulansi poput mirisa mogu biti učinkovitiji alat pri izboru hrane nego restriktivne politike poput dijete”, izjavio je glavni autor istraživanja Dipayan Biswas.
Poanta? Kada idući put poželite sočni burger, ako se izložite njegovom mirisu par minuta, želja će vas vjerojatno proći.