MUŠKARCI i žene koji se probijaju kroz snijeg, spuštenih glava kako bi se zaštitili od vjetra. U rukama su im velike torbe u koje su nagurali najosnovnije stvari. Iako te scene obilaze svijet s ukrajinskih granica, ovog puta oživjele su u Parizu. Samo je snijeg sad bio umjetan, odjeća košta tisuće dolara, a "izbjeglice" je iz prvog reda promatrala Kim Kardashian.
Riječ je o Balenciaginoj modnoj reviji kojom se željelo upozoriti obožavatelje mode na krizu koja se događa ne tako daleko od njih. Za Balenciaginog kreativnog direktora Demnu Gvasaliju razlozi za ovakvu reviju duboko su osobni.
"Rat u Ukrajini izazvao je bol zbog traume iz prošlosti koju nosim u sebi od 1993., kada se ista stvar dogodila u mojoj domovini", rekao je dizajner koji je kao 12-godišnjak s 250.000 drugih gruzijskih izbjeglica napustio svoj dom i prešao preko Kavkaza u potrazi za sigurnošću.
>>Balenciaga obrisala sve ranije objave s Instagrama i ostavila samo jednu za Ukrajinu
Uzvanike je na 525 stolaca u publici dočekala majica u bojama ukrajinske zastave te poruka u kojoj je Demna napisao da se "tjedan mode čini kao neka vrsta apsurda", no da bi otkazivanje revije značilo predaju zlu koje ga boli već 30 godina.
"Bio sam to ja", rekao je dizajner iza pozornice nakon revije.
"Prije 30 godina bio sam dijete u skloništu, koje nije znalo hoće li mu krov pasti na glavu", dodao je.
Kretanje u neskladu između tjedna mode i rata toliko je izazovan teritorij da se većina dizajnera jednostavno ne želi u to upuštati, no Demnu je ohrabrila njegova prošlost. Inzistira na tome da je moda nebitna.
"Poruka mora biti ljubav i mir, a moda mora zauzeti jaku poziciju u ovoj krizi", dodao je.