LOKALNI izbori u Bosni u posljednje vrijeme privlače nevjerojatnu količinu pažnje, ne samo domaćih već i svjetskih medija. Naime, u samo nekoliko dana stvorilo se dovoljno materijala da nastane ova predizborna kompilacija "najvećih hitova".
Međutim, do 7. listopada nema puno vremena, a utrka za vlast iz dana u dan postaje sve žešća. Štoviše, toliko je žestoka da se pretvorila u pravi teatar apsurda. Nezapamćeno bizarne izjave pojavljuju se na dnevnoj bazi, predizborni spotovi izazivaju podsmijeh, a šareni, amaterski, tragikomični i ponekad polupismeni plakati niču na svakom koraku. Ukratko, lokalni izbori u Bosni pravi su hit!
Mirad Hadžiahmetović tako je nedavno završio na brojnim svjetskim portalima zahvaljujući svojoj kampanju koja je uključivala pornografiju kojom je privukao pažnju na svoju "važnu" poruku, a ništa ne kaže "ovaj je čovjek čvrst u svojim stavovima" kao nekoliko strateški raspoređenih snimaka žestokog seksa ili dirljivog obraćanja biračima.
A ako ni to nije bilo dovoljno. Protiv "morbidne" se kampanje u Bosni odlučio boriti ovim plakatom.
Tu je i Edhem Bičakčić koji je odlučio pokriti sve terene pa je svoje plakate učinio dvojezičnima i pozvao birače da izađu na birališta 7. oktobra ili točnije, 7. rujna. Nažalost, promaklo mu je da oktobar i rujan nisu isti mjesec, ali bitna je namjera.
Tu je i Bogdan Đukić koji se želi izboriti za vlast u Tesliću vođen sloganom "Bolji ljudi za bolji Teslić". Ipak, njegova bi poruka ulijevala više sigurnosti da mu nadimak nije - Lopov! Nadimak je, kaže, dobio još kao dijete, ali svoje birače uvjerava da nadimak ne znači ništa jer nikada nije ukrao.
S druge strane, Nedim Dizdarević želi da svi znaju da je on kapetan duge plovidbe, a pobrinuo se da njegovi birač to ne zaborave pa se odlučio na amaterski sklepanu montažu u kojoj je, odjeven poput jednog od glumaca iz serije, "Larin izbor" pretvorio u "Rajin izbor".
Miralem Ramić odlučio se za poetski pristup pa sloganom "Dođe čovijek vedra čela i napravi čaršiju od sela" pokušava privući birače. Nažalost, izgubit će velik dio onih koji znaju da u riječi "čovjek" ne postoji "i". No, neke bi bodove ipak mogao vratiti jer svoje je protukandidate iz Stranke demokratske akcije "suptilno" nazvao "kriminalcima i ubojicama'.
Ipak, čini se da i u ovom slučaju postoji pravi "pobjednik". Naime, agencija za političko komuniciranje Polis iscrpnom je analizom plakata došla do zaključka da su najveći promašaj u ovoj kampanji predizborni plakati SDA.
Oni tvrde da "propagandni materijal nije postignut niti jedan faktor učinkovitog promoviranja, a grafičkom izvedbom više podsjećaju na devedesete, ratne godine nego na 21. stoljeće". A bacite li pogled na ovaj predivan primjerak, biti će vam jasno i koliko su u pravu.