"Mjesta koja pokrivamo i sama po sebi sjajne su destinacije, zbog čega će se jednako svidjeti ljubiteljima putovanja, kao i fanovima 'Igre prijestolja'", ističe se u članku objavljenom na stranicama izdavačke kuće Lonely Planet, a prenosi danas Hrvatski audiovizualni centar, zahvaljujući čijim se mjerama poticaja serija snimala u Hrvatskoj, u organizaciji hrvatske produkcijske kuće Embassy Films.
Pišući o Dubrovniku navodi se da je "blještavim zidovima od bijelog kamena i osunčanim primorskim lokacijama savršeno utjelovio Kraljev Grudobran" te da se šetnjom zidinama može vidjeti gdje se odvijala bitka kod zaljeva Blackwater, kao i tvrđava Lovrjenac, pretvorena u veličanstvenu Crvenu utvrdu.
Kada prođete kulu Minčeta hodat ćete istim putem kao Daenerys Targaryan dok je očajnički pokušala ući u Kuću neumirućih kako bi spasila svoje zmajeve, slikovito se opisuje obožavateljima serije. Preporučuje im se i da kratkom vožnjom brodom odu do Lokruma, mjesta "mirnih šuma i prekrasnih plaža" gdje su se snimale scene u Qarthu, te da posjete arboretum u Trstenom, gdje se Sansa Stark sastala s Lady i Margaery Tyrell.
Kao glavna lokacija za snimanje u Splitu ističe se Dioklecijanova palača, "jedan od najimpresivnijih ostataka rimskih građevina na svijetu" koja, napominju, danas nije samo veliki muzej, već živahno mjesto u srcu grada, s barovima, trgovinama i restoranima. Podsjećaju da se serija snimala i kod tvrđave Klis te u Žrnovnici, gdje su snimljene scene velikih bitaka s desecima statista.
U tekstu se govori i o lokacijama u Sjevernoj Irskoj (okrug Down i okrug Antrim), na Islandu (nacionalni park Vatnajokull) i u Maroku (obalni grad Essaouira).
Mjere poticaja HAVC-a jamče da će producent dobiti povrat od 20 posto sredstava potrošenih u Hrvatskoj za potrebe snimanja. Prošle godine to su pravo ostvarila četiri međunarodna projekta - ukupno je 55,487.949,72 milijuna kuna potrošeno na hrvatske proizvode i usluge, dok su isplaćene mjere poticaja iznosile 10,963.843,79 kuna. "Za svaku uloženu kunu Hrvatska zaradi dvije i pol, a turistička promocija koju za to dobiva je neprocjenjiva", izjavio je ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra Hrvoje Hribar.
O dosezima promocije Hrvatske putem te hit serije najbolje govore brojke - za vrijeme snimanja termin "Game of Thrones Croatia" zabilježen je na pretražniku Google 1,570.000 puta, a serija je imala 14,2 milijuna gledatelja.
Članak u cijelosti možete pročitati ovdje.